op 26-09-2017 11:38 PM
One connect aangesloten , Tv ziet mijn versterker alleen als ik via een app op de tv bijv. Netflix tv wil kijken heb ik geen geluid.
Anynet instelling staat aan.
Als ik tv kijk via de Horizon box van ziggo heb ik wel geluid via de versterker.
What gives?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-11-2017 12:12 AM
Ha Joeri,
excuus voor de late terugkoppeling maar magischer wijs deed het geluid van de apps op de tv het via de versterker op basis van hdmi. Optisch zat er ook nog steeds in maar wordt als het goed is niet gebruikt aangezien bron van geluid op de tv op hdmi staat ipv optisch. Alles werkt nu iig naar behoren. Ik kom er voorlopig niet meer aan ;-). Rare is wel dat ik de optie hdmi als bron voor geluid eerst wel had en toen opeens niet meer en nu weer wel gelukkig. Geen idee wat de hiccup is geweest.
Cheers,
joey
op 13-11-2017 09:22 AM
Geen probleem wat de late reactie betreft, ik was er zelf ook niet aangezien we een maand geleden een klein mensje op de wereld hebben gezet fijn om te horen dat alles het weer doet! Het is mij ook een raadsel waarom het niet gelijk werkte maar laten we inderdaad geen slapende honden wakker maken
dan wens ik je nog heel veel luisterplezier en een hele fijne dag!
op 03-06-2018 11:20 AM
Heb hier hetzelfde probleem. Conclusie na lang zoeken is dat de ARC van de Samsung TV gewoon brak is. Probeer maar eens het volgende als je geen geluid hebt over HDMI.
zet alles uit (stekker er uit) zowel TV Als AVR verwijder de HDMI kabel en wacht 10 minuten. Zet alles terug aan en verbind de beide ARC poorten weer met elkaar. Zorg dat de tv zelf komt met de AVR en doorloop de instal. En je hebt weer geluid over ARC maar meestal niet lang het lijkt er op dat de Samsung kant niet goed werkt als er alleen een HDMI kabel in poort 4 (ARC) zit het lijkt een oplossing te zijn om iets anders op de 3 overgebleven poorten aan te sluiten. Maar dat zijn we nog aan het uitproberen.