op 26-09-2017 11:38 PM
One connect aangesloten , Tv ziet mijn versterker alleen als ik via een app op de tv bijv. Netflix tv wil kijken heb ik geen geluid.
Anynet instelling staat aan.
Als ik tv kijk via de Horizon box van ziggo heb ik wel geluid via de versterker.
What gives?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-11-2017 12:12 AM
Ha Joeri,
excuus voor de late terugkoppeling maar magischer wijs deed het geluid van de apps op de tv het via de versterker op basis van hdmi. Optisch zat er ook nog steeds in maar wordt als het goed is niet gebruikt aangezien bron van geluid op de tv op hdmi staat ipv optisch. Alles werkt nu iig naar behoren. Ik kom er voorlopig niet meer aan ;-). Rare is wel dat ik de optie hdmi als bron voor geluid eerst wel had en toen opeens niet meer en nu weer wel gelukkig. Geen idee wat de hiccup is geweest.
Cheers,
joey
op 28-09-2017 05:01 PM
Hee Studder, welkom op de community! Dat is wel vreemd inderdaad, hij zou gewoon alle audio over je versterker af moeten spelen. Dan ben ik heel benieuwd hoe je 'm precies hebt aangesloten. Ik zou het namelijk als volgt adviseren:
Sluit de versterker aan via een optische kabel, ga naar Menu > Geluid > Geluidsuitvoer en kies "Audio-uitgang/optisch." Hiermee zou je alle audio via je versterker moeten horen.
op 01-10-2017 11:14 AM
Eej JoeriS! Bedankt.
Ja heb het geprobeerd met een optische kabel maar ik heb geen idee waar die in mijn Samsung erin moet in de onkyo zie ik netjes een optische kabel aansluiting voor TV/CD maar op de samsung ken ik het niet vinden waar die in moet.
Als ik de back panelen eraf haal aan de achterkant dan zie ik de volgende aansluitingen :
HDMI one connect
Power
CI kaart
USB
Ext Link (zou het deze zijn? dat optische kabel naar een jack verloopje moet?)
Alvast bedankt.
op 02-10-2017 06:24 PM
op 02-10-2017 06:28 PM
Ha JoeriS,
Ja was gister even naar de MediaMarkt en gevraagd waar dit zat en idd gevonden aan de zijkant van de one connect mini box. Maar helaas pindakaas ik krijg op geen enkele manier geluid vanaf de TV apps zoals netflix youtube etc.. via de versterker te horen. Apple TV , Horizon Box , nintendo switch allemaal geen probleem maar een app via de TV ho maar. Ik zal straks even wat foto's maken van de instellingen zowel op de TV als de versterker en hoe het is aangesloten.
Groeten,
Joey
op 02-10-2017 06:37 PM
op 09-10-2017 03:01 PM
op 09-10-2017 03:26 PM
Hi JoeriS,
Yes want het werkt nog niet :(.
One connect setup :
In hdmi 4 zit de kabel die naar de out van de receiver gaat.
En optische kabel zit in port 2
Verder de volgende instellingen:
Groeten,
Joey
op 09-10-2017 03:36 PM
Bedankt Joey! Wat een puzzel zeg, maar ik denk dat ik iets heb. In het menu van de Onkyo zie ik dat hij ook over "Audio Return Channel" beschikt, klopt het dat de HDMI 4 poort waar hij in zit de ARC poort is van de TV? Zo ja, kan je heel die optische kabel er tussenuit halen en in plaats van voor de optische uitgang, HDMI ARC te kiezen. Is dat wat?
op 06-11-2017 11:23 AM