Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung UE48H6200 accepteert geluid van Bose Soundtouch 300 niet (ook niet via ARC)

(Onderwerp aangemaakt op: 16-08-2017 06:09 PM)
7555 Weergaven
RonBr
Apprentice
Opties

Ik heb recent een Bose Soundtouch 300 systeem gekocht en aangesloten op m'n Samsung TV. Na de eerste hobbels met het geluid accepteerde de TV via ARC HDMI en herkende het BOSE systeem. Na deze een keer noodgedwongen een keer van elkaar gekoppeld te hebben, krijg ik geen geluid en herkent de TV het BOSE systeem niet. Wat ik ook heb geprobeerd: Bose systeem opnieuw naar fabrieks instellingen; tv opnieuw geinstalleerd; power eraf dan eraan. Ik heb nu geluid via de optische kabel, maar dat is natuurlijk een noodoplossing.

Het is juist zo mooi dat je het meeste aanzet met 1 druk op de knop. Daarnaast begrijp ik niet waarom de verbinding feitelijk niet tot stand komt. Iemand suggesties?

Oh ja, HDMI-CEC/anyyet staat op aan... 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
RonBr
Apprentice
Opties

Hoi Lot,

Ik heb even gecheckt binnen de community op de soundtouch 300. Er was 1 melding met een andere TV. Daarin stond het advies voor een koude AAN en UIT. Dat heb ik toegepast op beide apparaten tegelijkertijd. Opeens herkende de TV het systeem en nu doet alles het weer.

Dit was blijkbaar de reset die het nodig had.

Dank voor de support zover.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 Antwoorden
Lot
Big Cheese
Opties

Hi Ron, welkom op de Community!

Het is bij apparaten van verschillende fabrikanten altijd lastig te zeggen. Heb je bij alle bronnen geen geluid, terwijl dit eerst wel zo was? Kun je eens kijken welke softwareversie er op jouw tv staat?

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Oplossing
RonBr
Apprentice
Opties

Hoi Lot,

Ik heb even gecheckt binnen de community op de soundtouch 300. Er was 1 melding met een andere TV. Daarin stond het advies voor een koude AAN en UIT. Dat heb ik toegepast op beide apparaten tegelijkertijd. Opeens herkende de TV het systeem en nu doet alles het weer.

Dit was blijkbaar de reset die het nodig had.

Dank voor de support zover.

Lot
Big Cheese
Opties

Ha, soms kan het zo simpel zijn :smiling-face: Goed dat je de Community even hebt geraadpleegd en weer veel kijk- en luisterplezier met jouw tv en geluidssysteem!

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Frans1950
First Poster
Opties

Hallo RonBr,

Wat bedoel je precies met een koude AAN en UIT voor beide apparaten tegelijk?

Dan kan ik dat ook eens proberen.

Alvast bedankt,

Frans1950

0 Likes
RonBr
Apprentice
Opties

Hoi Frans, Koude aan en uit bedoel ik mee: de stroom van beide eraf halen en dan weer opnieuw opstarten. Gr Ron

0 Likes
Frans1950
First Poster
Opties

Bedankt Ron, en het heeft geholpen!

0 Likes
IvoS
Journeyman
Opties

Ik heb hetzelfde probleem al een paar weken en heb alle opties wel gehad. Resetten van de soundbar, alles opnieuw aansluiten,... ook de koude start van beide apparaten. 😞 maar nog geen geluid van de tv over de soundbar helaas.

Ik heb de volgende TV: UE50KU6020. Enig idee wat ik kan doen om het wel weer werkend te krijgen?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag IvoS, ik help je graag weer aan geluid via je Bose. Zou je als eerste willen controleren welke software versie je hier ziet? Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung.

Mogelijk dat een software update hier verschil in maakt namelijk, mits je de allernieuwste er nog niet op hebt staan uiteraard. Ik hoor het graag!

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
IvoS
Journeyman
Opties

Hoi JoeriS,

sorry,.. ik zag nadat ik dit bericht had gestuurd dat dit topic op "opgelost" stond. Ik had mijn vraag dan ook elders omschreven in een nieuw topic.

https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/Samsung-UE50KU6020-geluid-komt-niet-meer-via-de-soundba...

Misschien is het handiger daar verder te gaan op het onderwerp zodat dit topic schoon blijft. :smiling-face: 

inhoudelijk: ik heb de laatste versie hier gisteren gedownload en op de tv geinstalleerd.