op 06-12-2017 10:12 AM
Hallo,
Wie kan mij helpen met het volgende:
Samsung hw k470 soundbar icm OF smart tv uit 2013 functioneert niet optimaal. Ondanks alle verschillende instellingen van de tv te hebben uitgeprobeerd wil het volume niet met de tv afstandsbediening zakken of stijgen. Er verschijnt wel een volume icoontje in beeld maar dat is verder alles. Het volume is tot nu toe alleen met de soundbar afstandsbediening te regelen. Verder doet alles het prima.
Iemand een tip voor de volume regeling met tv afstandsbediening?
Mvg Tobias
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-12-2017 12:20 PM
Sorry als ik het onduidelijk uitleg, maar het idee is om beide apparaten op de TV aan te sluiten. De Soundbar op HDMI ARC en de ontvanger op een andere HDMI poort. Wat de TV aan geluid binnenkrijgt vanaf je ontvanger zal hij dan netjes doorsturen naar je Soundbar.
op 06-12-2017 03:25 PM
op 07-12-2017 10:44 AM
Het ligt heel erg aan de mogelijkheden van de TV, ik vermoed dat je de Soundbar nu via een optische kabel verbonden hebt. Dan zou het kloppen dat je het volume op de Soundbar zelf dient te regelen. Beschikt de TV echter over een HDMI ARC poort en HDMI CEC ondersteuning, raad ik aan de Soundbar via HDMI te verbinden. Op die manier zou je dan ook de afstandsbediening van de TV moeten kunnen gebruiken om de Soundbar te bedienen. Kan je daar wat mee?
op 07-12-2017 11:19 AM
Hallo,
Bedankt.
Ik maak nu gebruik van een HDMI kabel om de ontvanger te kunnen gebruiken. Als ik nu de soundbar ook via HDMI aan sluit kan ik toch alsnog maar 1 HDMI poort tegelijk laten werken?
op 07-12-2017 11:24 AM
op 07-12-2017 12:13 PM
Ontvanger aansluiten Ontvanger? Ik begrijp het niet. Bedoel je soms:
TV > ontvanger: met HDMI en...
Ontvanger > soundbar: met optische kabel..?
Of een andere combinatie?
op 07-12-2017 12:20 PM
op 07-12-2017 12:28 PM
Geeft niet.
Maar goed, dus hij maakt dan gebruik van 2 hdmi poorten tegelijk begrijp ik. Ik heb het gisteren al zo geprobeerd aan te sluiten maar het werkte nog niet naar wens, ondanks gehannes met overige geluidsinstellingen. Het enige dat ik nog kan bedenken is de zogenaamde Simplink waarvan ik nog niet weet of mij tv dat heeft. Volgens LG moet je via Simplink, en hdmi inderdaad, overige apparaten kunnen aansluiten en zo met de tv afstandbediening het geluid van beide apparaten tegelijk moeten kunnen regelen. Komt dat bekend voor?
op 07-12-2017 12:45 PM
Ik geloof dat Simplink het equivalent is van Samsung's Anynet, om de een of andere reden hebben de meeste TV fabrikanten hun eigen naam voor HDMI CEC functionaliteit. Met het instellen daarvan op een LG TV heb ik geen ervaring, maar dit is inderdaad waar ik op aan wil sturen. In theorie zou het perfect moeten werken als beide apparaten via HDMI zijn verbonden met de TV, zolang de Soundbar maar op de HDMI ARC poort zit. Wellicht dat LG je verder kan helpen met de juiste instellingen?
op 12-12-2017 01:55 PM