Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung soundbar met LG smart TV

(Onderwerp aangemaakt op: 06-12-2017 10:12 AM)
11414 Weergaven
Tobias83
First Poster
Opties

Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende:

Samsung hw k470 soundbar icm OF smart tv uit 2013 functioneert niet optimaal. Ondanks alle verschillende instellingen van de tv te hebben uitgeprobeerd wil het volume niet met de tv afstandsbediening zakken of stijgen. Er verschijnt wel een volume icoontje in beeld maar dat is verder alles. Het volume is tot nu toe alleen met de soundbar afstandsbediening te regelen. Verder doet alles het prima.

Iemand een tip voor de volume regeling met tv afstandsbediening?

Mvg Tobias 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JoeriS
Mastermind
Opties

Sorry als ik het onduidelijk uitleg, maar het idee is om beide apparaten op de TV aan te sluiten. De Soundbar op HDMI ARC en de ontvanger op een andere HDMI poort. Wat de TV aan geluid binnenkrijgt vanaf je ontvanger zal hij dan netjes doorsturen naar je Soundbar.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
13 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Denk dat je het beste contact kan opnemen met LG aangezien die samen moet gaan werken met je soundbar. Ik heb hier ook 2 soundbars die niet helemaal lekker werken met mijn LG tv, maar ik heb het er maar bij gelaten..
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Het ligt heel erg aan de mogelijkheden van de TV, ik vermoed dat je de Soundbar nu via een optische kabel verbonden hebt. Dan zou het kloppen dat je het volume op de Soundbar zelf dient te regelen. Beschikt de TV echter over een HDMI ARC poort en HDMI CEC ondersteuning, raad ik aan de Soundbar via HDMI te verbinden. Op die manier zou je dan ook de afstandsbediening van de TV moeten kunnen gebruiken om de Soundbar te bedienen. Kan je daar wat mee?

0 Likes
Tobias83
First Poster
Opties

Hallo,

Bedankt.

Ik maak nu gebruik van een HDMI kabel om de ontvanger te kunnen gebruiken. Als ik nu de soundbar ook via HDMI aan sluit kan ik toch alsnog maar 1 HDMI poort tegelijk laten werken?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Door de ontvanger rechtstreeks op de TV aan te sluiten ipv op de ontvanger, als het goed is stuurt die dan ook het geluid van de ontvanger door naar de Soundbar als de luidspreker instellingen goed staan op de TV. 

0 Likes
Tobias83
First Poster
Opties

Ontvanger aansluiten Ontvanger? Ik begrijp het niet. Bedoel je soms:

TV > ontvanger: met HDMI en...

Ontvanger > soundbar: met optische kabel..?

Of een andere combinatie?

0 Likes
Oplossing
JoeriS
Mastermind
Opties

Sorry als ik het onduidelijk uitleg, maar het idee is om beide apparaten op de TV aan te sluiten. De Soundbar op HDMI ARC en de ontvanger op een andere HDMI poort. Wat de TV aan geluid binnenkrijgt vanaf je ontvanger zal hij dan netjes doorsturen naar je Soundbar.

0 Likes
Tobias83
First Poster
Opties

Geeft niet.

Maar goed, dus hij maakt dan gebruik van 2 hdmi poorten tegelijk begrijp ik. Ik heb het gisteren al zo geprobeerd aan te sluiten maar het werkte nog niet naar wens, ondanks gehannes met overige geluidsinstellingen. Het enige dat ik nog kan bedenken is de zogenaamde Simplink waarvan ik nog niet weet of mij tv dat heeft. Volgens LG moet je via Simplink, en hdmi inderdaad, overige apparaten kunnen aansluiten en zo met de tv afstandbediening het geluid van beide apparaten tegelijk moeten kunnen regelen. Komt dat bekend voor?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ik geloof dat Simplink het equivalent is van Samsung's Anynet, om de een of andere reden hebben de meeste TV fabrikanten hun eigen naam voor HDMI CEC functionaliteit. Met het instellen daarvan op een LG TV heb ik geen ervaring, maar dit is inderdaad waar ik op aan wil sturen. In theorie zou het perfect moeten werken als beide apparaten via HDMI zijn verbonden met de TV, zolang de Soundbar maar op de HDMI ARC poort zit. Wellicht dat LG je verder kan helpen met de juiste instellingen?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Is het nog gelukt, Tobias?

0 Likes