op 05-06-2023 10:36 PM
Wij hebben sinds kort een Samsung Soundbar HW Q990B. Deze is met de meegeleverde HDMI kabel aangesloten op de Arc ingang van de connectbox van de onze Samsung Led TV KS8000 XN. Verder hebben wij een Ziggo box die met een HDMI kabel op de Soundbar HDMI 1 ingang is aangesloten. Daarnaast is de Ziggo box met een optische kabel aangesloten op de Soundbar.
Wat wij willen is de mogelijkheid om muziek te kunnen luisteren via de radiozenders die via de Ziggo box worden aangeboden, zonder dat daarbij de televisie aan hoeft te staan. In eerste instantie lukt dit wel via de input keuze HDMI 1 verbinding of via de optische link. Echter in beide gevallen gaat na korte tijd de soundbar vanzelf uit. Dit is uiteraard niet wat wij wensen.
Radio of muziek streamen via bleutooth vanaf een tablet of telefoon werkt wel waarbij de TV uitstaat zonder dat de soundbar uitgaat.
Wat moeten wij doen om het wel werkende te krijgen waarbij de radiozenders vanaf de Ziggobox via een verbinding met de soundbar werkt, waarbij de televisie uit staat en de soundbar niet na korte tijd uitschakelt??
Hopelijk is er hiervoor een logische verklaring en simpele oplossing!! Wie heeft deze??
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 18-07-2023 09:25 AM
Omdat dit geen verschil heeft gemaakt zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Via onze website kan je de soundbar aanmelden voor een reparatie. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ
Groeten,
Martijn
op 06-06-2023 07:59 AM
Goedemorgen @Members_x0kgvur ,
Waarom een tv ontvanger op een HDMI poort van een soundbar aansluiten?
Zou je deze rechtstreeks op een HDMI poort van de tv willen aansluiten?
De optische verbinding tussen Ziggo en soundbar mag blijven bestaan.
op 07-06-2023 12:04 PM
Hi @Members_x0kgvur, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Is de soundbar verder up-2-date? Blijft de TV ontvanger wel aanstaan als de soundbar uitgaat? Heeft de TV ontvanger ook een instelling om de optische aansluiting in te schakelen? Na hoeveel tijd schakelt de soundbar uit?
Groeten,
Martijn
op 07-06-2023 07:04 PM
Dank voor de reactie. De Ziggo box was eerder met de HDMI kabel aangesloten op de connect box van de tv. Ook toen deed het probleem zich voor. Op advies van een Samsung medewerker in een Samsung winkel heb ik de HDMI vanaf de Ziggo box in de Soundbar gestoken. Maar zonder resultaat. Ik ga nu na of ik de laatste firmware is geinstalleerd. Dat weet ik niet zeker. De Ziggo box blijft wel aan. De Soundbar gaat uit waarbij ik het niet getimed heb maar ik denk zo na tussen de 1 en 3 minuten. Ook zal ik nagaan of de Ziggobox (tv ontvanger) een installing heeft m.b.t de optische uitgang. Kortom ik heb wat huiswerk te doen. Maar alle suggesties blijven welkom!
op 18-06-2023 06:02 AM
Mmet de 950A t zelfde probleem. In tv menu naar geluid, dan expertinstellingen, dan hdmi/ earc modus op uit. Kastje werkt dan vanzelf op direkt in, tv gebruiken? Ff aanzetten. Scheelt stroom....
op 09-07-2023 03:58 PM
Heeft even geduurd eer ik deze nieuwe post kon plaatsen. De soundbar heeft de laatste firmware update. In de Ziggo box (tv-ontvanger) zit geen optie om de optische ingang aan of uit te schakelen. De Ziggo box blijft wel aan als de soundbar uit gaat. Ik heb de HDMI kabel vanaf de Ziggobox weer in de connectbox van de Samsung tv gestoken. Dus niet meer in de Soundbar.
Maar helaas dit alles heeft niet mogen baten. Het probleem is er nog steeds. Ook de suggestie van Rob-NL (waarvoor dank) heeft niets opgeleverd omdat ik in de expertinstellingen geluid geen optie HDMI/ARC tegenkom.
Ik kan nog niet exact de vinger op de zere plek leggen wat maakt dat het niet werkt. Maar voorlopig overheerst het gevoel dat wij geinvesteerd hebben in een premium Samsung soundbar die niet voldoet aan het eenvoudig afspelen van een radio zender via de Ziggo tv-ontvanger waarbij de Samsung tv niet aan hoef te staan….
op 11-07-2023 10:18 AM
Heb je dit ook geprobeerd met een nieuwe optische kabel? En klikt deze kabel ook goed vast in de aansluiting? Maakt dit geen verschil dan kan je via onze website een service verzoek aanvragen voor de soundbar. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ
Groeten,
Martijn
op 11-07-2023 11:17 AM
Beste Martijn, dank voor de reactie. De huidige optische kabel zit aan beide zijden goed in de aansluiting. Wat ik nu ga doen is een nieuwe optische kabel kopen. Heb je hier suggesties bij waarop te letten. Wat is de betere optische kabel?
op 11-07-2023 11:28 AM
Hi @CM29, dankjewel voor je snelle respons! De enige tip die ik hierin kan meegeven is om te gaan voor een kabel die niet van "plastic" is maar van viber/fiber. De werking is wel gelijk aan elkaar echter zijn de "plastic" uitvoering stukken gevoeliger voor een breukje of beschadiging 😇
Groeten,
Martijn
11-07-2023 04:38 PM - bewerkt 11-07-2023 04:39 PM
Top, ik ga voor een nieuwe kabel zorgen. Hopelijk is dat de oplossing.