Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

samsung soundbar hw q990b opstelling

(Onderwerp aangemaakt op: 25-11-2022 03:37 PM)
1384 Weergaven
Padeloco67
First Poster
Opties

Wat betreft de 2 bijhorende achterluidsprekers, kan je die ook opstellen naast jou indien achteraan niet kan?

0 Likes
10 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Padeloco67 ,

Dat is iets wat je eerst uit moet proberen. Ik heb zelf de HW-Q930B.
De surround speakers staan op standaards achter de bank.
Als je die naast je neerzet, gaat het geluid langs je heen. Doby Atmos klinkt dan niet lekker meer.
Zie Plaatsing, plaatsing, plaatsing voor de beste opstelling:

https://fwd.nl/audio/review-samsung-hw-q990b-een-grote-of-kleine-stap-voor-de-referentie/

signatureee
Groet, Dick

Padeloco67
First Poster
Opties

Bedankt hoor!

Ik kan helaas geen luidspreker achter me plaatsen. De bank waarop ik zit staat bijna tegen de muur waar een venster zit. Is het dan totaal de moeite niet om de soundbar aan te schaffen?

Ik heb momenteel een 7.1 opstelling met losse componenten. Speakers zijn JBL en Versterker/Receiver Denon die Atmos doorlaat/decodeert. Op mijn zuilspeakers vooraan liggen nog eens 2 atmos speakers, van die schuingerichte...maar veel atmos geluid haal ik niet.

Daarom dat ik wou proberen met deze Samsung soundbar set.

De vraag is of ik verbetering kan brengen of niet...

Alvast bedankt!

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Padeloco67 ,

Je zou het zelf ergens moeten beluisteren. Het is van zoveel factoren afhankelijk.
De  grootte van de kamer etc.. Ik denk dat niemand je hierin kan adviseren.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Padeloco67
First Poster
Opties

Spijtig, niet makkelijk zoals ik al dacht, omdat ik toch ergens een zekerheid wil hebben dat het de moeite waard is en ik effectief een betere Atmos geluid zou hebben dan mijn huidige opstelling.

In onderstaand screenshot wordt in de tekst toch aangehaald dat de speakers ook zijdelings kunnen geplaatst worden bij een kleinere kamer waarbij niet veel ruimte is achter de bank.

Weet jij soms ook hoe je meerdere apparaten zoals gameconsoles, mediaplayer, topsetbox digicorder) kan aansluiten en het geluid laten werken met de soundbar aangezien deze niet veel HDMI poorten heeft?

Samsung Soundbar hw-q990b rearspeakers.jpg

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Padeloco67 ,

Meestal sluit je die devices op de tv aan. Je kunt er ook een switch tussenzetten.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Padeloco67
First Poster
Opties

Dus de Soundbar is ook een HDMI component van de TV zoals bvb een gameconsole, behalve dan dat je de soundbar op een ARC HDMI aansluit..klopt dat?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties
0 Likes
Padeloco67
First Poster
Opties

Dank u, Ik weet echter wat ARC is, dat was mijn vraag niet...

Je zegt een switch tussen schakelen...daar had ik al aan gedacht, maar waar connecteer je die dan? Via een Hdmi poort op de TV of de soundbar?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Padeloco67 ,

Waar je tekort komt 😉..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes