op 24-11-2022 08:28 PM
Wat betreft de 2 bijhorende achterluidsprekers, kan je die ook opstellen naast jou indien achteraan niet kan?
op 24-11-2022 08:44 PM
Goedenavond @Padeloco67 ,
Dat is iets wat je eerst uit moet proberen. Ik heb zelf de HW-Q930B.
De surround speakers staan op standaards achter de bank.
Als je die naast je neerzet, gaat het geluid langs je heen. Doby Atmos klinkt dan niet lekker meer.
Zie Plaatsing, plaatsing, plaatsing voor de beste opstelling:
https://fwd.nl/audio/review-samsung-hw-q990b-een-grote-of-kleine-stap-voor-de-referentie/
op 25-11-2022 03:05 PM
Bedankt hoor!
Ik kan helaas geen luidspreker achter me plaatsen. De bank waarop ik zit staat bijna tegen de muur waar een venster zit. Is het dan totaal de moeite niet om de soundbar aan te schaffen?
Ik heb momenteel een 7.1 opstelling met losse componenten. Speakers zijn JBL en Versterker/Receiver Denon die Atmos doorlaat/decodeert. Op mijn zuilspeakers vooraan liggen nog eens 2 atmos speakers, van die schuingerichte...maar veel atmos geluid haal ik niet.
Daarom dat ik wou proberen met deze Samsung soundbar set.
De vraag is of ik verbetering kan brengen of niet...
Alvast bedankt!
op 25-11-2022 03:27 PM
Hoi @Padeloco67 ,
Je zou het zelf ergens moeten beluisteren. Het is van zoveel factoren afhankelijk.
De grootte van de kamer etc.. Ik denk dat niemand je hierin kan adviseren.
op 25-11-2022 03:37 PM
Spijtig, niet makkelijk zoals ik al dacht, omdat ik toch ergens een zekerheid wil hebben dat het de moeite waard is en ik effectief een betere Atmos geluid zou hebben dan mijn huidige opstelling.
In onderstaand screenshot wordt in de tekst toch aangehaald dat de speakers ook zijdelings kunnen geplaatst worden bij een kleinere kamer waarbij niet veel ruimte is achter de bank.
Weet jij soms ook hoe je meerdere apparaten zoals gameconsoles, mediaplayer, topsetbox digicorder) kan aansluiten en het geluid laten werken met de soundbar aangezien deze niet veel HDMI poorten heeft?
op 25-11-2022 03:45 PM
Hoi @Padeloco67 ,
Meestal sluit je die devices op de tv aan. Je kunt er ook een switch tussenzetten.
op 25-11-2022 03:53 PM
Dus de Soundbar is ook een HDMI component van de TV zoals bvb een gameconsole, behalve dan dat je de soundbar op een ARC HDMI aansluit..klopt dat?
op 25-11-2022 03:56 PM
op 25-11-2022 05:00 PM
Dank u, Ik weet echter wat ARC is, dat was mijn vraag niet...
Je zegt een switch tussen schakelen...daar had ik al aan gedacht, maar waar connecteer je die dan? Via een Hdmi poort op de TV of de soundbar?
op 25-11-2022 05:02 PM