Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung soundbar HW Q950T subwoofer of speaker(s) gaan helemaal uit.

(Onderwerp aangemaakt op: 22-11-2021 12:39 PM)
772 Weergaven
oreitsma60
Pioneer
Opties

Ik ervaar met regelmaat dat bijvoorbeeld de subwoofer of 1 van de speakers helemaal uitgaan. Het rode lampje brand dan ook niet meer. Wanneer ik 10 sec. de stroom eraf haal en inschakel doen ze het weer. Het betreft dus de HW Q 950T. (subwoofer staat ongeveer 1 meter van de soundbar.)

Ik heb de laatste firmware al geïnstalleerd en een aantal keren de hele set gereset naar fabrieksinstellingen en volgens de procedure in de handleiding weer geïnstalleerd en verbonden. Helaas zonder gewenst resultaat.
Na enkel dagen valt weer of de subwoofer of een speaker uit.
Dit probleem heb ik al vanaf het begin na aanschaf eind april 2021.

Het zal er niet mee te maken hebben, maar de set is verbonden met de Sony  Bravia XR-55A90J.

Wat nog te doen?

Mvrgr,
Oebel

0 Likes
16 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag Oebel, dat klinkt inderdaad onhandig. Heb je heel toevallig je Wifi router in de buurt van je soundbar/subwoofer staan? Als je Wifi staat ingesteld op 2,4 Ghz kan die in theorie het signaal verstoren. Kan dat het zijn?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
oreitsma60
Pioneer
Opties

Dag @JoeriS 

Bedankt voor je reactie maar dat kan het niet zijn. De Wifi router staat in de meterkast en is vrij ver verwijderd van de soundbar en subwoofer en speakers. De surround speaker die ook helemaal uitgaat staat juist het verst verwijderd van de router. Ook de subwoofer is dus ver verwijderd van de router.

Mvrgr,

Oebel

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ok duidelijk, dan kunnen we dat in ieder geval afstrepen. Nog een dingetje wat te testen valt, gebeurt het ook als je bijvoorbeeld muziek luistert die je streamed vanaf je smartphone? Of eigenlijk elke andere bron dan je TV.

oreitsma60
Pioneer
Opties

Het punt is dat het nooit gebeurt terwijl tv en soundbar zijn ingeschakeld. Het gebeurt nadat ik alles `s avonds laar uitschakel. Ik zie dan dat de subwoofer en speaker blauw gaan knipperen en daarna rood blijven branden. Wanneer ik dan `s ochtends alles inschakel merk ik dat of de subwoofer het niet doet of een speaker het niet doet en het rode lampje dan ook niet meer brand. (Dus de standby schakelt opeens helemaal uit)

Het gebeurt dus wanneer alles uitgeschakeld is en alleen de rode lampjes branden. 

Mvrgr,
Oebel

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Aha, bedankt voor de verduidelijking, wat apart. En zet je alles dan uit met de afstandsbediening van je TV, of gebruik je daar apart de soundbar AB voor?

oreitsma60
Pioneer
Opties

Ik zet alles uit met de afstandsbediening van de Ziggo Nextbox.
Dat lijkt op zich goed te gaan. Op de soundbar zie je kort de tekst volgens mij "Bye" en kort daarna gaan alle lampjes op de subwoofer en speakers blauw knipperen. En dus soms
`s ochtends is of de subwoofer of een speaker "dood".

Mvrgr,
Oebel

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag Oebel, nu ben ik geen Sony expert maar ik denk dat het volgende ook op een Bravia moet lukken, ik weet alleen niet waar je dan moet zijn qua menu's en dergelijke.

Sluit je Ziggo Box en soundbar rechtstreeks aan op je TV, HDMI uiteraard, niet dat je de Ziggo Box doorsluist via de soundbar. De tip is dan om het zo in te stellen dat je soundbar en Ziggo Box kunt bedienen met de TV afstandsbediening. Als het goed is, wanneer je dan alles uitzet, zou het ook weer samen aan moeten gaan aangezien de TV het nu bijhoudt.

0 Likes
oreitsma60
Pioneer
Opties

@JoeriS dank voor je reactie. 
Je denkt dat het ermee te maken heeft dat alles via de Ziggo afstandsbediening wordt aan en uitgezet?
Is het niet simpeler te proberen de soundbar te bedienen met de eigen Samsung afstandsbediening?

Ik blijf het vreemd vinden dat alleen de subwoofer en 1 elfde achterspeaker (de linker) dit euvel vertoont.
De verbinding wordt op zich niet verbroken maar de betreffende speaker en subwoofer gaan volledig uit. Geen enkel lampje brand dan nog. 
Is het te verklaren dat de subwoofer en linker speaker volledig uitgaan? Kan het niet zijn dat er iets in de subwoofer en l.achterspeaker defect is?
Voordat ik alles weer opnieuw moet aansluiten.

Mvrgr,
Oebel

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dit is het advies wat ik had gegeven als je een Samsung TV had staan, op die manier zou je alles met 1 enkele afstandsbediening uit/aan moeten kunnen zetten. En ik vermoed dat het 'm daarin zit, dat als hij achterin de Ziggo Box zit, niet de juiste uitzet-opdracht binnen krijgt. Alsnog, dit is een vermoeden en het kan zeker zo zijn dat er iets niet lekker zit in je soundbar. Maar lijkt mij dat je beter een andere manier van aansluiten eerst kunt proberen dan dat je de soundbar ter reparatie opstuurt.

0 Likes