Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Q90R

(Onderwerp aangemaakt op: 11-12-2020 12:33 AM)
357 Weergaven
Patafoort
First Poster
Opties

Ik heb een soundbar Q90R met firmwareversie 1012.6.

het probleem is wanneer ik via de afstandsbediening van de soundbar via de instellingknop naar center level ga en ik deze op -1 of -2 etc zet en ik daarna de tv/soundbar uitzet of wanneer ik naar een ander HDMI apparaat ga het geluid heel zacht is. De instelling heeft ie wel onthouden en als ik daarna de center level bijvoorbeeld weer van -2 naar -1 zet dan is het geluid weer prima .

Hopelijk heb ik mijn probleem duidelijk omschreven.....

iemand een idee hoe dit op te lossen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

@Patafoort

Ervaar je dit ook als je op de TV schakelt tussen een app en de Ziggo box? Via het menu van je TV kun je de optie Auto volume inschakelen.

Het volume wordt dan automatisch aangepast wanneer je schakelt naar en ander kanaal of videobron, dit kan alleen als je het geluid via de luidspreker van de TV laat gaan.

Heeft de randapparatuur hier misschien ook een instelling voor? Heb je de soundbar al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Patafoort, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community! 

Met wat voor TV heb je de soundbar gekoppeld? Ervaar je dit ook als de randapparatuur direct op de TV aansluit?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Patafoort
First Poster
Opties

Hallo @MartijnK,

Bedankt voor je reactie. De soundbar is via HDMI ARC aangesloten op een Samsung QLED QE55Q90T.

Het lijkt alsof de center level ook af en toe gewoon minder hard gaat.

Snap niet wat je bedoelt met de randapparatuur op de tv aansluiten, probleem doet zich voor met de soundbar toch? Of begrijp ik je niet goed dat kan ook hoor :smiling-face:

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Je geeft aan dat wanneer je schakelt tussen de HDMI aansluitingen, het geluid van de verschillende bronnen een andere volume heeft.

Heb je nog andere apparaten aangesloten op de soundbar? Standaard start je soundbar op met geluidsmode Adapative Sound.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Patafoort
First Poster
Opties

Ik heb een Nvidia Shield op de tv aangesloten, op de soundbar zelf alleen maar de tv. Als ik dan wissel tussen de Ziggobox en de shield dan valt het geluid weg van bijvoorbeeld een verslaggever van een voetbalwedstrijd. Dan moet ik de center level van bv -6 naar -5 zetten en dan hoor ik de verslaggever weer wel.

En van de week gebeurde het ook gewoon toen ik een tijdje alleen via de Ziggobox keek

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

@Patafoort

Ervaar je dit ook als je op de TV schakelt tussen een app en de Ziggo box? Via het menu van je TV kun je de optie Auto volume inschakelen.

Het volume wordt dan automatisch aangepast wanneer je schakelt naar en ander kanaal of videobron, dit kan alleen als je het geluid via de luidspreker van de TV laat gaan.

Heeft de randapparatuur hier misschien ook een instelling voor? Heb je de soundbar al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Patafoort
First Poster
Opties

Terug zetten naar de fabrieksinstellingen heeft geholpen. Bedankt voor de moeite! 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Fijn dat het is opgelost 👍

rsz-846676
0 Likes