op
18-09-2021
11:51 AM
- laatst bewerkt op
20-09-2021
09:52 AM
door
Tessa
Enige tijd geleden heb ik de
aangeschaft de installatie liep vrij simpel.
helaas ervaar ik problemen met de verbinding de Soundbar verliest regelmatig de verbinding met de tv. Hij is aangesloten op de HDMI 3arc aangesloten. Bij het switchen van een kanaal bijvoorbeeld valt het geluid weg. Enige mogelijkheid om hem weer te connecten is dan meerdere malen de bron wijzigen tot die weer bij d.in is
het systeem is up to date net als de tv
18-09-2021 01:50 PM - bewerkt 18-09-2021 01:51 PM
Goedemiddag @Dave013 ,
Je melding is niet echt volledig. Er zijn nogal wat 'de tv's. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Gebruik je ook de ARC poort van de soundbar?
Zou je met een andere HDMI kabel willen testen?
Als de soundbar via HDIM ARC is aangesloten, zou je in het display D.IN en TV ARC (of eARC) achter elkaar moeten zien.
op 18-09-2021 02:14 PM
Beste Dick,
de Soundbar is inderdaad aangesloten via de HDMI arc aansluiting op de Soundbar en de tv hij heeft wanneer die verbonden is ook de melding d.in arc aan
het type van me tv is sony kd-75xh9096 beide zijn ze compleet up to date
op 18-09-2021 02:25 PM
Hey @Dave013 , Dave,
Thanks! Ik was even in de veronderstelling dat het over een Samsung tv ging 😉.
Je zou de soundbar kunnen resetten. De + en - 5 seconden ingedrukt houden totdat INT verschijnt.
Daarna zie je BYE. Eventueel met een andere HDMI kabel testen..
op 18-09-2021 07:13 PM
Hoi dave je moet even zowel de soundbar als de tv reseten laat mij weten of mijn antwoord de oplossing was
op 18-09-2021 08:03 PM
Alles compleet opnieuw geïnstalleerd vanaf de fabrieksinstellingen gister.
de hdmi kabel heb ik al eens vervangen echter blijft het probleem zich voor doen.
op 18-09-2021 08:04 PM
Al geprobeerd helaas zonder succes Soundbar blijft verbinding regelmatig kwijt raken ook de achterspeaker connecten niet altijd
op 19-09-2021 09:31 AM
Goedemorgen @Dave013 ,
Als je problemen blijft houden, dan moet je dit onder de garantie laten vallen.
Hiervoor moet je contact opnemen met de leverancier, want daar loopt je garantie..