Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung HW-Q930B geluid valt weg - eARC / D.in inconsistent

(Onderwerp aangemaakt op: 14-11-2023 09:49 PM)
440 Weergaven
MBNL
Journeyman
Opties

Hi,

Sinds ongeveer een maand vertoont mijn Q930B soundbar uit het niets het volgende probleem:

Mijn soundbar HDMI input wisselt elke paar seconde tussen de eArc en D.in input. Het geluid valt hierdoor om de paar seconden weg wat het helaas onluisterbaar maakt. Opvallend is dat het probleem enkel voorkomt bij live TV, YouTube app en externe apparaten als een playstation 5. Met content uit Netflix / Amazon werkt de soundbar naar behoren en is de verbinding consistent. De soundbar is middels de bijgeleverde HDMI kabel aangesloten op de eArc poort van de TV.

Ik heb al contact gehad met samsung support die een deep reset van de TV en HDMI poorten heeft uitgevoerd maar helaas tevergeefs. Daarnaast heb ik alle mogelijke settings op zowel de Soundbar als de TV getest maar ook tevergeefs. Gezien het signaal goed doorkomt bij Netflix / Amazon lijken problemen met de HDMI kabel uitgesloten maar lijkt het probleem meer bij de TV te liggen. Ook is alle firmware up to date.

Is dit probleem bij iemand bekend? Ik zie op de forums hier meerdere topics over online staan maar zonder enkele oplossingen. Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag!

TV model ter referentie: UE50TU7020WXXN

0 Likes
0 Antwoorden