op 14-02-2020 10:39 AM
Ik ben sinds eergisteren in het rijke bezit van bovenstaande soundbar en heb deze gecombineerd met de Samsung UE43ERU7470 TV. Een schitterend geluid zowel vanaf de tv alsook van de via Bluetooth aangesloten iPad en iPhone waarmee ik bijvoorbeeld Spotify afspeel. TV dus aangesloten via BT. Bij de installatie zag ik dat je WiFi kunt inschakelen en uitschakelen. Dom ben ik geweest dat ik deze, via de afstandsbediening door 30 seconden op de toets subwoofer te drukken, heb uitgezet. Ik meende te begrijpen dat je dat ook zo weer kan aanzetten maar daar gaat het mis. Ik kan onmogelijk weer WiFi aanzetten respectievelijk op het display zien, ook werkt de app SmartThings niet.
Kan en wil iemand aub helpen want ik ben ten einde raad. Dank alvast!
op 17-02-2020 01:06 PM
Hey @AvdW Welkom op de Community! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Dat is inderdaad niet heel handig Ik vind het volgende in de handleiding:
- Druk op de knop (Bron) op de rechterkant van de Soundbar of op de afstandsbediening om ‘WIFI’-modus te selecteren.
-Als u ‘WIFI’-modus selecteert wanneer de TV is ingeschakeld, verschijnt er op het TV-scherm een pop-upvenster met instructies over hoe u de Soundbar automatisch kunt verbinden met een draadloze router (Wi-Fi). Raadpleeg de instructies in het pop-upvenster van de TV.
-Verbind uw mobiele apparaat (smartphone, tablet, enz.) met het Wi-Fi-netwerk waarmee de TV is verbonden.
-Installeer en lanceer de SmartThings-app op uw mobiele apparaat (smartphone, tablet, enz.)
-Volg de instructies in het app-scherm op het mobiele apparaat om de Soundbar te verbinden met uw Wi-Fi-netwerk.
Voor een duidelijker beeld, verwijs ik je door naar pagina 14 van de handleiding. Er staan plaatjes bij 🙂
op 17-02-2020 02:26 PM
Dank je wel voor je antwoord! Ik hou erg van plaatjes en kijk er ook altijd als eerste naar, maar mijn probleem is dat ik wel op de zijkant van de soundbar op de knop Bron druk, maar er geen WiFi-modus verschijnt. Wel BT, D.in en HDMI en ook wel TV Samsung 7. Er verschijnt ook geen pop-up venster. BlueTooth werktwel want op die manier is mijn tv verbonden en kan ik ook Spotify naar de soundbar streamen. Maar een verbinding met mijn WiFi, waar de tv ook op is aangesloten, werkt dus niet. Heel graag hulp/advies.Hartelijke groet, Adri
op 19-02-2020 03:38 PM
op 19-02-2020 03:45 PM
Dank voor je reactie. Ik gebruik de SmartThings app niet omdat ik dan een code moet invoeren en ik heb die niet noch krijg ik ergens code te zien.Ik heb daar eerder om gevraagd via SmartThings maar krijg geen antwoord. Kan of moet ik op de een of andere manier de Soundbar resetten alvorens opnieuw te installeren? Deze vraag omdat ik dan wellicht nog steeds geen WiFi heb of gaat dat automatisch bij herinstallatie? Lees graag je antwoord. Dank alvast. Hartelijke groet, Adri van der Weyde
op 19-02-2020 04:16 PM
op 08-03-2020 01:41 PM
Als het de 4 cijferige code is die je bedoelt: 1234
anders is het de code om te connecteren, uw tv aanzetten en dan verschijnt de code als een pop up.
wifi reset: achteraan/onderaan op de soundbar staan twee kleine knopjes. (vind je wel ergens terug in de handleiding)
op 21-06-2020 04:10 PM
Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn HW-Q70R soundbar. Smartthings app bleef hangen bij 39%. En kon daardoor ook niet met WiFi connecten. Opgelost door firmware bij te werken naar 1010.5 (update uit mei volgens mij). NB. Hiervoor heb ik een USB stick met de firmware update aangesloten op de micro-USB service poort met behulp van een female-female USB-A verloopstekker en een kort USB-A-male naar micro-USB-male kabeltje, omdat het anders niet paste. Ik heb een OnePlus 7 Pro smartphone.
op 09-12-2020 10:21 AM
Hallo AvdW, ben heel benieuwd of je WIFI weer aan hebt kunnen zetten na deze met de afstandsbediening te hebben uitgeschakeld; ik heb nu hetzelfde probleem en krijg het niet opgelost.