Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Reset?

(Onderwerp aangemaakt op: 23-03-2022 04:54 PM)
5144 Weergaven
Marianne1970
Pioneer
Opties
Sinds gisteren in bezit van de soundbar q950a.
Alles verliep in principe soepel en ook het auto eq programma. Dat gaf echt veel verschil met het inschakelen van deze functie!
Echter als ik het nu inschakel of uitschakel hoor je geen enkel verschil, lijkt mij niet dat het zo hoort?

Ik dacht de soundbar even te resetten en opnieuw te beginnen maar geen idee hoe de set terug zetten naar fabrieksinstelling.
Ik had gevonden op dit forum dat het indrukken van de soundcontrol voor 10 seconden INIT komt te staan, maar hoelang ik het knopje ook ingedrukt houd er verschijnt niets.

Wat doe ik verkeerd?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Marianne1970 ,

Je doet alles verkeerd 😂. Nee hoor. Zorg dat de soundbar is ingeschakeld en druk ten minste 5 seconden tegelijkertijd op de (volume)-knoppen + en - op de behuizing.
'INIT' verschijnt op de display en de soundbar wordt geïnitialiseerd..

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

43 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Marianne1970 ,

Je doet alles verkeerd 😂. Nee hoor. Zorg dat de soundbar is ingeschakeld en druk ten minste 5 seconden tegelijkertijd op de (volume)-knoppen + en - op de behuizing.
'INIT' verschijnt op de display en de soundbar wordt geïnitialiseerd..

signatureee
Groet, Dick

Marianne1970
Pioneer
Opties

Heel erg bedankt!

Dat is nu gelukt.

Heb nog een vraag:

Auto eq laten lopen en de app geeft aan dat auto eq aanstaat.

Als ik het uitzet merk ik geen verschil?

Gisteren na installatie gaf auto eq aan en off echt een wereld van verschil. Nu dus niets....

Hoort dat zo of gaat er toch iets fout?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey Marianne, @Marianne1970 ,

In ieder geval iets opgelost. Het kan zijn dat de afstemming niet is opgeslagen.
Ik heb wel even wat meer informatie van je nodig. Een soundbar is meestal op een tv aangesloten.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Hoe is de soundbar aangesloten? HDMI, optisch, etc.?
Ervaar je dit bij alle bronnen? Tv kijken, apps? Heb je onderstaande procedure gevolgd? Zie pagina 226:

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202109/20210905042851001/AH81-13928C-01_FM_HW-Q950A%20...

signatureee
Groet, Dick

Marianne1970
Pioneer
Opties
Hai daar ben ik weer.

Ik moet je even zeggen dat ik een hersenoperatie heb ondergaan en sindsdien is het voor mij heel moeilijk om te concentreren of om informatie duidelijk op te slaan.
Ik ben op dit moment echt te ver gegaan en zit al uren te puzzelen/lezen en proberen maar ik merk dat ik er meer een zooitje van maak dan dat ik iets aan het oplossen ben 😅

Ik ga het voor nu even laten voor wat het is en als ik straks weer wat puf heb ga ik de hele boel loskoppelen en opnieuw aansluiten. Kijken of het me dan lukt.
( zag op de handleiding die jij me stuurde dat de subwoofer links van de tv het beste is, ik heb hem rechts gezet dus dat ga ik sowieso omzetten)

Om alvast antwoord te geven op je vragen:
Mijn tv is een Samsung smart tv model UE55MU6450SXXN
De soundbar is aangesloten via HDMI kabel in de HDMI 3 ARC van de tv.
Had alle stappen gevolgd en gisteren had ik dus wel duidelijk verschil tussen auto eq aan of uit.
Vandaag niet.
Morgen met frisse moed nog eens proberen als ik de opstelling veranderd heb.

Denk je dat ik de hele set moet resetten als ik deze opstelling heb veranderd of beter ervoor?
Misschien ook alles weer van voor af aan weer in de juiste volgorde op het stroom aansluiten?

Sorry als ik nu niet begrijpelijk over kom maar dat komt omdat ik erg moe ben 🙈
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Marianne1970 , Marianne,

Bedankt voor de informatie! Jemig, heftig hoor!
Je kunt beter niet resetten als je de Auto EQ hebt ingesteld.
Je bent dan alle settings weer kwijt. Het is zeker verstandig om alles weer opnieuw op te bouwen.
Laat het voorlopig even met rust en duik lekker vroeg je bed in.
Als je morgen nog hulp nodig hebt, dan hoor ik het wel.

Fijne avond and take care!

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen Marianne, @Marianne1970 ,

Is het inmiddels gelukt om het werkend te krijgen?

signatureee
Groet, Dick

Marianne1970
Pioneer
Opties

Goedemorgen Dick,

Nee helaas nog niet gelukt, reset gedaan en opnieuw auto eq maar helaas nog steeds geen verschil te horen als ik auto eq uitzet.

Heb nu standaards besteld voor de achterspeakers en als deze binnen zijn ga ik maar weer een poging wagen.

Wel frustrerend dat het me de 1e keer meteen lukte en een duidelijk verschil hoorde met de auto eq en na verplaatsen van de achterspeakers en opnieuw instellen niet meer.

Zodra de standaards binnen zijn gaan we door met poging nr .... uuhhh geen idee , maar teveel in iedergeval 😅

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey Marianne, @Marianne1970 ,

Jammer! Ik lees nu dat het is ontstaan na het verplaatsen van de achterspeakers.
Je zou nog kunnen proberen om de subwoofer tijdelijk op een andere plaats te zetten.
In de subwoofer zit namelijk een microfoon die geluidsmetingen doet.

Succes en fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

Marianne1970
Pioneer
Opties
Oh dat is een goede tip!
Zodra ik de staanders binnen heb en alles op de juiste plaats heb staan begin ik opnieuw en ik laat je weten of het werkt!