op 18-01-2018 09:15 PM
Beste dames en heren,
Op mijn tv werd er altijd tv gekeken via hdmi. Maar nu wil ik gebruik maken van analoog zenders via kabel, maar de tv pakt het helaas niet. Er is niks mis met de coax kabel, want op mijn andere tv werkt het helemaal perfect.
Maar op deze tv waar ik het wil op aansluiten, kan ik maar niks ontvangen, alleen sneeuw of soms zie ik iets van een programma, maar dan echt sneeuwachtig. Ik kan ook niks in het menu vinden om de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Weet iemand raad? Aan de kabel (coax) ligt het echt niet.
op 19-01-2018 08:11 AM
Hoi Soutje, mss een hele domme vraag, maar weet je zeker of er signaal staat op de coax? Ik heb onlangs mijn abo bij mn provider laten omztten van Alles-1-glas naar Alleen Internet. Nu geen telefonie en tv via de coax..
op 19-01-2018 08:40 AM
Oeps, was idd een hele domme vraag🙈. Niet goed gelezen👓. Zou kunnen zijn dat de tuner defect is. Mss. ook wel een dom antwoord🤣. Wel iets gevonden om m te resetten:
Try this factory reset technique:
- TV in standby
- On remote: INFO, MENU, MUTE, POWER
- TV should power up
- Select "Reset" or "Factory Reset" - it may be hidden under the "Adjust" menu. Careful not to touch anything else for now.
- After selecting reset, TV should turn off - if not turn it off.
- Then turn it on again.
- Perform the first time install again
Hoop dat dit klopt en werkt..
op 07-12-2018 11:09 AM
Ik had dit bij mn Q8, zet TV aan en ineens geen TV signaal meer terwijl ie het gisteravond nog gewoon deed. Moest ook zo'n reset doen, alleen opnieuw channels scannen hielp niet
op 07-12-2018 01:51 PM
Goeiemiddag @Soutje en @Boy, hopelijk kan ik nog een bijdrage leveren aan het ontvangen van TV. Soutje, de reset die je zoekt valt onder de "Plug & Play" optie in het menu. Hiermee stel je de TV opnieuw in, dit vind je hier: Menu > Instellingen > Plug & Play. De reset die @DickKoster aanraadde is meer een allerlaatste redmiddel via het service menu, waar je als consument eigenlijk niet hoort te komen
Kan je weer TV ontvangen nadat je de TV opnieuw hebt ingesteld?
Dan nu Boy, ik was je niet vergeten als eerste voor de zekerheid, ontvang je kabel TV via een CI+ module? Om welk Q8 model gaat het precies? En welke software versie zie je hier staan? Menu > Ondersteuning > Over deze TV. Met de antwoorden op deze vragen kom ik als het goed is weer een stuk verder.
op 07-12-2018 03:32 PM
Hoi @JoeriS,
ik kijk via de kabel en zonder CI module (gelukkig hebben we die niet nodig hier met een basispakket). Het model is QE65Q8CNAL en software versie is up to date (zegt ie) op 1153.
Het was een beetje vaag want ik probeerde die combinatie van @Soutje maar die werkte (natuurlijk) niet volgens mij.. Rond hetzelfde moment kreeg ik wel ook die 1e opstarten, dat ie van alles vraagt enzo. En toen met het zoeken vd kanalen (manual instellingen had ie wel onthouden dus zal geen echte reset zijn geweest) werd alles weer gevonden terwijl ie dat eerst niet kon als ik gewoon ging zoeken via dat channel scan onder broadcasting.
Het werkt weer voor nu! (ben nogal sceptisch na een 6000 serie tv die na 3-4 jr en meerdere reparaties de geest gaf en een KS9000 vervangen binnen 2 jaar na 4 reparaties verder)
@JoeriS
op 07-12-2018 03:45 PM