Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Problematiek QE55Q7F én HW-K950

(Onderwerp aangemaakt op: 01-06-2018 12:26 PM)
1190 Weergaven
laccotio
Apprentice
Opties

Hallo allemaal,

Ik heb een half jaar geleden een HW-K950 Dolby Atmos soundbar gekocht.

Hierbij merkte ik dat de 2 losse speakers soms een 'ruizerig' geluid geven, dit is heel vervelend.

Zeker als ik merk dat de input naar de losse speakers afneemt, verdwijnt het geluid in een soort ruizerig patroon.

Ook verliest de soundbar geheel zijn verbinding met de subwoofer en de 2 losse speakers, dit gebeurt ongeveer om de 10/20 minuten, maar blijft zich herhalen. De losse speakers staan ongeveer 2 meter van de soundbar af, de subwoofer ongeveer een halve meter. 

Ik had deze soundbar op een oude Samsung TV aangesloten, dus ik heb een QE55Q7F gekocht om te kijken of het probleem hiermee is verholpen. Dat is helaas niet het geval, sterker nog. Van de QE55Q7F valt het beeld soms weg, ongeveer 1/2 keer per uur valt het beeld 5 seconden op zwart en valt het geluid weg (alle input die via de OneConnect gaat).

Wat te doen?!

Groet en dank,

Niels

0 Likes
19 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @laccotio! Wat rot om te horen dat het zowel met je Soundbar als TV niet helemaal lekker gaat. Zou je op beide apparaten willen kijken of de firmware up to date is? 

Als ze aangesloten zijn op internet kan je ze dit zelf uit laten voeren, anders heb ik hier een link naar de nieuwste versie voor de Soundbar:

http://www.samsung.com/nl/support/model/HW-K950/XN

En voor de TV:

http://www.samsung.com/nl/support/model/QE55Q7FAMLXXN

Als ze via de link downloadt, of je het gedownloadde bestand dan wilt openen/uitpakken naar een lege USB stick om 'm zo handmatig te updaten. Ik hoor graag of dit verschil maakt/een relevante tip was.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hee @laccotio, hoe gaat het tegenwoordig met je TV en Soundbar, kan ik hier nog iets in betekenen? Ik hoor graag van je.

0 Likes
laccotio
Apprentice
Opties

@JoeriS

Dankjewel voor je snelle reactie, excuses voor mijn verlate antwoord.

Ik heb de firmware op beide apparaten gecheckt en die zijn beiden up-to-date.

Ik heb ook de one connectbox opnieuw verbonden op de TV, zonder resultaat. Op enig moment slaat het geluid én beeld op het zelfde moment voor een aantal seconden weg. Niet vaak, maar het gebeurt wel.

Ik heb als tip gekregen voor de speakers om deze opnieuw in te stellen, ik heb alleen nog geen tijd gehad om dit te doen.

Ik merk nog steeds met sommige films dat als het geluid vrij zacht is in de 2 kleine speakers dit een ruisend geluid maakt. Ik hoop dat dit lukt door het opnieuw instellen, ik moet alleen de gebruikershandleiding er weer bij gaan zoeken. 🙂 

0 Likes
laccotio
Apprentice
Opties

Dit zijn een beetje de problemen die ik heb met de speaker:

https://us.community.samsung.com/t5/Home-Theater-Home-Audio/HW-K950-Firmware-3114-issues/td-p/153005

'Buzzing sound from the atmos speakers' Dit ervaar ik ook, een ruizend geluid, dit is vooral hoorbaar als je bijv. zacht achtergrond geluid hebt.

'Loses connection for about 5 seconds' Dit heb ik ook nog steeds, dat de sub en de 2 losse speakers wegvallen.

Ik hoop dat de reset verbetering brengt.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ik hoop met je mee! Heb je het toevallig al kunnen testen?

0 Likes
laccotio
Apprentice
Opties

Dag Joeri,

Ik denk dat ik mij eerst tot de problemen met de TV ga richten omdat ik vind dat dát probleem het lastigst is.

De software van de TV kwam overeen met wat jij aangaf, wat zou ik precies kunnen troubleshooten?

Ik hoorde dat het een probleem met de one connectbox kon zijn. Het beeld gaat opeens op zwart voor 5-10 seconden. Hier zit geen structuur in, maakt ook niet uit vanaf welke input.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hmm, zijn het wel allemaal input bronnen die via de One Connect Box gaan? Oftewel, voornamelijk HDMI? Of ontvang je ook TV via de kabel en ervaar je het daar ook? 

Oh, ook de apps niet vergeten natuurlijk, als je iets kijkt vanuit de Smarthub, heb je 'm dan ook wel eens op zwart zien gaan?

0 Likes
laccotio
Apprentice
Opties

Allemaal HDMI. Ik heb het even getest op mijn monitor, mijn Apple TV en mijn nieuwe Playstation 4 Pro geven daarop geen storingen. 

De TV heb ik ook heb probleem mee, maar goed, dat is een kastje (horizon box) die ook weer via HDMI gaat. Het gaat dus in totaal om 3 verschillende HDMI kabels.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dus zowel via de Apple TV, PS4 en Horizonbox ervaar je af en toe dat het beeld op zwart schiet, zou je om uit te kunnen sluiten of het 'm in de aansluitingen of de TV zelf zit wat filmpjes of iets dergelijks via een app (Youbube/Netflix) willen kijken om te zien of het daar ook gebeurt? Dan kunnen we iets gerichter het probleem bepalen.

0 Likes