op 13-05-2018 08:24 PM
Beste,
ik heb sinds kort een samsung UE43MU6100 tv met softwareversie 1210.
ik heb via de HDMI ARC poort mijn Yamha HTR-3069 receiver aangesloten, dit op de HDMI out.
de ziggo media box is op zijn beurt weer via de hdmi aangesloten op de receiver. Als ik tv kijk via de ziggo mediabox wordt het geluid afgespeeld via het speakers van de receiver. Echter als ik nu netflix via de app van de samsung tv open, krijg ik geen geluid via de speakers van de reiver, uitsluitend van de tv. De geldt voor alle apps van de tv.
Het probleem is volgens mij dat de tv geen signaal naar de receiver doorstuurd. Erg jammer omdat ik beide appartaten pas geleden nieuw aangekocht heb.
Hoe kan men dit oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-02-2019 04:35 PM
op 08-02-2019 03:47 PM
Nou.... samsung heeft meegekeken in mijn nieuwe tv, maar alles goed.
samsung: het is een bekend probleem.
meerdere klachten / vragen over van mensen.
Antwoord:
> meerdere versterkers ‘gaan niet samen’ met de bepaalde allernieuwste digitale output van geluid van verschillende apps.
‘probleem’ ligt dus bij de app bouwer, welk soort software zij maken of kopen mbt digitale audio uitvoer...
dus netflix en videoland gaan niet samen met een Marantz pm6005.
heeel heeel heeeel droevig.
...
voordat ik ga schelden, stop ik maar met typen.
grt peter
op 10-02-2019 02:19 PM
Goed nieuws.
Zelf ben ik toch blijven doorzoeken en proberen. Ik heb de oorzaak en oplossing gevonden.
wat was er aan de hand:
als ik de Videoland app en Netflix app opstartte, dan switchte de tv automatisch naar het digitaal formaat audio uit: “dolby digital”.
aangezien mijn versterker gewoon 2.0 is, geen 5.1 of 7.1 of dolby... werkte dit niet met elkaar. Vandaar dat mijn versterker het signaal niet meer ‘herkende’ en ik alleen bij die apps geen geluid had via optisch.
Dus:
videoland / netflix (of... app) starten. Dan
instellingen-geluid-expertinstellingen-digitaalformaat voor geluidsuitvoer- terug zetten naar PCM
Tada! Opgelost.
Ik heb Samsung opgebeld en dit doorgegeven vd helpdesk medewerkers.
👍🏼 ✅ Grt peter
op 15-07-2019 10:52 PM
op 15-07-2019 11:45 PM
Is er een lijst met welke receivers netflix niet werkt?
op 18-07-2019 09:51 PM
Dat zou ik ook graag weten of er een lijst is.
Heb een Harman Kardon AVR 151s. Als tv aanstaat doet geluid blu-ray speler samsung het wel via AVR. En is er ook beeld. Zodra tv uitgaat is geluid weg.
HDMI van reciever in out naar HDMI arc in op tv.
HDMI Blu-ray in HK. TV is samsung ue55ru8000