Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

optimale afstand tussen HW-Q90R soundbar en OLED TV

(Onderwerp aangemaakt op: 13-07-2020 11:22 AM)
2731 Weergaven
Soundbarvraag
Journeyman
Opties

Heeft er iemand de Samsung HW Q90R soundbar opgehangen aan de muur?

Vanwege de atmos moet de soundbar enigszins vrij naar boven richting plafond kunnen uitzenden.

Nu wil ik deze soundbar koppelen aan een Philips 65OLED804 (of 805) maar deze OLED's komen iets van de muur te hangen vanwege ambilight.

Ben erg benieuwd of dit dan vervolgens de atmos beleving van de soundbar gaat beperken.

Dus op zoek naar antwoorden hoe veel centimeter je de soundbar onder de TV aan de muur bevestigd en hoeveel centimeter jullie TV's en soundbars van de muur komen...

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Alexander_M
Voyager
Opties
O ja en let erop dat de stekkers Die je bestelt minimaal een CE of beter nog KEMA, of TUF keuring hebben.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
10 Antwoorden
Alexander_M
Voyager
Opties
Ik meen dat de upward firing speakers niet direct naar boven gericht zijn maar ietwat naar voor de exacte hoek moet ik je schuldig blijven. Over t algemeen is een oled dunner dan een fald scherm.

Aangezien de beugels gemaakt zijn om onder de fald Samsung te monteren denk ik dat je geen probleem zal hebben.

Wel is t advies om je soundbar 10 cm onder de tv te hangen maar dit is meer voor de koeling van je tv.
Soundbarvraag
Journeyman
Opties

Dank voor je reactie!

De Philips OLED komt maximaal 15 cm (waarschlijnlijk minder) van de muur te hangen. Dit is noodzakelijk omdat AMBILIGHT dan het best tot zn recht komt op de muur achter de OLED.

Als ik de Samsung soundbar minimaal 10 cm onder de OLED hang dan moet het hopelijk goedkomen met het ATMOS geluid wat via de upfiring speakers schuin naar boven richting plafond geprojecteerd wordt. 

Hoe verder de afstand tussen de soundbar en OLED hoe minder kans op verstoring ATMOS signaal (maar ja het oog wil ook wat).

0 Likes
Alexander_M
Voyager
Opties

Zeker maar het is niet zo als velen denken dat het geluid tegen het scherm reflecteert. Gelukkig anders zou t formaat scherm ook nog uitmaken. Je kan touwens testen of hij goed hangt qua afstand. Met wat bouw werk de doos misschien ff op de juiste hoogte zetten en dan als de soundbar in stand-by staat de "soundmode" knop ingedrukt houden tot je on_test ziet gaat nu op alle kanalen een voor een ruis afspelen.

Ik zou echter wel de  min 10cm hanteren tot de bovenkant van de soundbar vooral omdat  je een wall mount gebruikt is de koeling van de tv wat minder wordt,

die 10 cm is echt nodig om te zorgen dat er enige airflow is door de termiek die de tv warmte veroorzaakt.

Als 15 cm het oog ook nog pleziert dat heeft dat de voorkeur hoe meer hoe beter. De soundbar geeft namelijk ook warmte af.
Zelf weet ik dus niet of oled nou meer of minder warmte produceert dan fald(qled). Maar de extra verlichting van ambilight zal ook wel extra warmte geproduceerd, daarom adviseer ik je om toch ook ff in de installatie instructie of handleiding van dr tv daar staat de min afstanden vaak gespecificeerd. Ja ik weet het een man die zegt kijk in de handleiding klopt niet helemaal. Maar gebruik de handleiding om spec op te zoeken. 

Soundbarvraag
Journeyman
Opties

Compleet andere vragen...

Las dat de netsnoer-kabels van de twee achterste speakers en van de soundbar 'maar' 1.5 m lang zijn.

1. Zijn de netsnoer-kabels van de achterste speakers los te koppelen van de speakers en zodoende gemakkelijk te vervangen voor langere netsnoer-kabels?

2. Is de netsnoer-kabel van de soundbar los te koppelen en zodoende gemakkelijk te vervangen voor een langere netsnoer-kabel?

0 Likes
Janneman1960
Pathfinder
Opties

Ik heb de snoeren verlend dmv een extra stuk snoer en kroonsteentjes

Kan je ze zo lang maken als je wilt

0 Likes
Soundbarvraag
Journeyman
Opties

Zeg je daarmee dat de netsnoeren niet los te koppelen zijn van de achterste speakers en soundbar?

Dus dat de enige mogelijkheid is om ze inderdaad zelf te verlengen? Vraag me dan wel hardop af wat dit met de garantie doet als je zelf gaat knutselen.

0 Likes
Janneman1960
Pathfinder
Opties

De snoeren zijn zeker los te koppelen.

Stuk ertussen is goedkoper en garantie op een snoertje zal niet boeiend zijn

0 Likes
Alexander_M
Voyager
Opties

@Janneman1960  schreef:

Ik heb de snoeren verlend dmv een extra stuk snoer en kroonsteentjes

Kan je ze zo lang maken als je wilt

Direct en dan bedoel ik zodra je dit leest eruit trekken en vervangen!!!!!!!

Op dit moment ben je niet niet verzekert al er ook maar op een of andere manier iet gebeurt. Nooit maar dan ook NOOIT!!! Kroonsteentjes gebruiken bij 220V. 

als je een langer snoer wilt hebben bestel je een euro c7 kabel en stekker. Deze moeten gegoten zijn. Geen schroef stekkers.

0 Likes
Alexander_M
Voyager
Opties

Met netsnoer wordt de 220 voedings kabel bedoelt dat weet je hoop ik deze kan je vervangen voor een ander Nooit en ik bedoel echt

Nooit!! Een 220v kabel verlengen met kroonsteentjes of dergelijke!!!

Gewoon een kabel met euro C7  stekker bestellen.

Kan op je op diverse lengtes krijgen met haakse of rechte verbinding. De stekkers moeten altijd uit een geheel bestaan en gegoten zijn. Geen opschroef stekkers gebruiken!!!