Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

IR codes beschikbaar stellen voor Logitech Harmony remotes database

(Onderwerp aangemaakt op: 01-02-2019 09:01 PM)
2404 Weergaven
Heula
Explorer
Opties

Na de aanschaf onlangs van een Samsung QE65Q7F en de Samsung HW-N950 merk ik dat mijn Logitech Harmony remote niet meer volledig bruikbaar is omdat niet alles even goed werkt met deze twee Samsung producten.

Er is een ir code voor “Source” om de verschillende bronnen te doorlopen maar ik mis de ir codes voor de sources van de hw-n950 soundbar op zichzelf. hdmi 1, hdmi2, wifi, bt en hdmi out tv arc.

 Verder is er alleen en powertoggle ir code en geen power on en power off ir code voor deze soundbar. 

 

Voor de tv qe65q7f mis ik de ir code voor de ambient mode. Deze knop is niet te kopieren van de originele remote naar de harmony remote helaas.

 

Nu heb ik op Engelse Samsung fora gelezen dat dit ook al een probleem was met de HW-K950, de voorloper van de N950. Daar is dus nooit geen gehoor gegeven aan de roep om deze  Ir codes.

Het is natuurlijk erg jammer dat er niet naar de gebruiker wordt geluisterd door Samsung maar wellicht lukt het nu wel!

 

Hetzelfde zou ik graag zien voor HW-M450. Deze heb ik voor in mijn slaapkamer gekocht en daarbij loop ik tegen hetzelfde probleem aan.

 

Dus Samsung, luister alstublieft naar je gebruikers en lever de ir codes die beschikbaar zijn aan Logitech om gebruikers van Harmony Remotes een groot plezier te doen.

 

Bij voorbaat dank.

25 Antwoorden
Harm5
First Poster
Opties

Ik heb een Samsung Soundbar in combinatie met Logitech afstandsbediening. Dat werkt in 1 woord waardeloos. Constant moet ik de helpfunctie van de afstandsbediening gebruiken om de juiste functies te selecteren. Heb om deze reden vreselijk veel spijt een Samsung Soundbar te hebben aangeschaft. Is ook de eerste en laatste keer en denk er over om de Soundbar te gaan vervangen door een ander merk.

0 Likes
DannyG
Explorer
Opties

Helemaal eens!!! Hoe moeilijk kan het zijn er softwarematig een paar functies bij te maken. Namelijk een toets per input kanaal en een aanknop en een uit-knop. Geen toggle!! En een standaards kanaal bij aanzetten. Alles is softwarematig maar ze doen er niets mee. 

samsung is voor mij af helaas. Spul is helaas al niets meer waard op marktplaats. 
goede deal met een type dat we de functies bezit zou ik overwegen. Maar hier doet Samsung niets mee

0 Likes
NoXs4u
Journeyman
Opties

Heeft dit nog ooit een vervolg gekregen?

 

Sinds kort in bezit van HW-Q90R icm QE56Q9FN. De communicatie tussen alle aangesloten apparaten via CEC is onbruikbaar. Om toch minder AB nodig te hebben ben ik nu aangewezen op de Harmony Hub. De directe IR codes om direct inputs op de soundbar te kunnen selecteren dmv Harmony Hub zou een boel problemen oplossen. De input/cycle gaat vaak mis.

DannyG
Explorer
Opties
Helaas niet! Heb niet het idee dat ze voor oudere apparaten nog updates maken
0 Likes
NoXs4u
Journeyman
Opties

De HW-Q90R is (op dit moment) niet bepaald een oud model te noemen. Updates zijn ook vaak backwards compatible. Dwz dat updates voor bijvoorbeeld nieuwere TV's ook naar oudere modellen wordt verstuurd.

0 Likes
NoXs4u
Journeyman
Opties

Oke... even een brainfart. Laat me even weten wat jullie hierover denken.

 

Het schakelen naar de juiste input op diverse Samsung soundbars mbv input/toggle via de Harmony Hub is een drama en haast niet failproof te maken.

 

Wat nou als je de soundbar niet meer LAAT schakelen. Dus bij inschakelen bijvoorbeeld altijd op HDMI1 . Het schakelen laat je vervolgens over aan de Kinivo 550BN 4K HDMI Switch. Deze switch is beschikbaar in de Harmony database en werkt met HDMI 2.0. Alle geluidsformaten zoals Atmos DTSX maar ook voor beeld Dolby Vision en HDR zijn allemaal geen probleem. Sluit deze aan op de HDMI1 van de soundbar en sluit de rest aan op de switch. TV-ARC HDMI van soundbar naar HDMI-ARC van tv.

 

Vervolgens aktiviteit aanmaken> soundbar alleen aan>kinivo switch naar HDMI #>TV aan

 

Probleem opgelost.... toch? Of mis ik hier iets?

0 Likes