08-08-2022 01:37 AM - bewerkt 08-08-2022 01:41 AM
Hallo allen,
Als ik (of iemand anders) op de verkeerde plek tussen mijn rechter-achterspeaker en de subwoofer zit, dan valt de subwoofer uit.
Tussen de sub en de speaker zit zo'n 5-6 meter. Er zit wel een muurtje tussen.
Met de linkerspeaker (afstand tot de sub zo'n 7-8 meter) geen probleem.
Ik heb de rechterspeaker al eens vlak naast de linker speaker gezet, maar dan speelt het probleem nog steeds. (alleen de plek waar je moet staan/zitten om te storen op de sub is daarmee verplaatst)
Trek ik de stekker van de rechter-speaker uit het stopcontact, dan valt de sub niet meer uit.
Wat kan ik nu het beste doen?
Vriendelijke groet,
Florian
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-09-2022 02:52 PM
"Houd je ons op de hoogte?"
Zeker!
Vandaag gehoord dat het reparatiebedrijf de storing had geconstateerd, maar niet kon oplossen. Bedrag wordt gecrediteerd; dus een nieuwe is inmiddels besteld. Deze zal volgende week komen.
op 08-08-2022 08:54 AM
Goedemorgen @FlorianKoe , Florian,
Ik begrijp het even niet. De subwoofer communiceert met de soundbar. Niet met de surround speakers.
De afstand tussen de surround speakers en de subwoofer maakt dus niet uit.
Wat is de afstand tussen de subwoofer en de soundbar?
Wat is de afstand tussen de surround speakers en soundbar?
"Ik heb de rechterspeaker al eens vlak naast de linker speaker gezet".
Dit heeft geen zin, want de surround speakers communiceren ook met de soundbar.
Heb je de subwoofer al een keer dichtbij de soundbar getest? Je zou de soundbar eventueel kunnen resetten.
Houd de + en - toetsen ingedrukt totdat INT in het display verschijnt. De soundbar gaat daarna uit..
op 08-08-2022 10:29 AM
Goedemorgen Dick,
Dat leek mij ook het meest logisch inderdaad, maar de subwoofer valt echt niet meer uit als ik de rechter speaker los trek van het stroom/uit zet. Wellicht dat hij stoort op het signaal tussen soundbar en sub dan misschien?
De soundbar heb ik op die manier al een keer gereset, maar dat maakte geen verschil.
De afstand tussen sub en soundbar is ongeveer 4-5 meter.
Vriendelijke groet,
Florian
op 08-08-2022 12:47 PM
Hoi Florian, @FlorianKoe ,
Zelf heb ik sinds kort de HW-Q930B. Dat die 2 elkaar in de weg zitten, lijkt mij onwaarschijnlijk.
Deze vraag staat nog open: Heb je de subwoofer al een keer dichtbij de soundbar getest?
Heb je de subwoofer al een keer opnieuw gepaird?
op 08-08-2022 12:51 PM
Hoi Dick,
Beide nog niet. Dat zal ik vanmiddag/vanavond proberen.
Vriendelijke groet,
Florian
08-08-2022 08:20 PM - bewerkt 08-08-2022 08:25 PM
Hoi Dick,
Zojuist uitvoerig getest.
Eerst alleen de sub opnieuw gepaird, dat hielp niet. Daarna alle speakers tegelijk opnieuw gepairt, ook daarna bleef de sub regelmatig uitvallen.
Verschil was alleen dat ik het uitvallen niet meer zelf kon forceren door op een specifieke plek te zitten, het gebeurde nu meer random.
De sub staat overigens 3,5 meter naast de soundbar: (hart-tot-hart)
Als gevraagd heb ik de sub eens naast de (kast waarop de) soundbar (staat) gezet:
Hierna weigerde de subwoofer alle dienst.
Tót ik de lade rechtsboven opentrok, toen begon de sub het te doen. (la dicht = sub uit)
Er ligt in de lade wel iets metaals, maar nou niet heel bijzonder spul.
Het uitzetten van 1 van de speakers liet de sub overigens ook blijvend werken.
Alleen wilde de speaker vervolgens niet meer koppelen toen ik hem weer aan zette.
De soundbar lijkt het er een beetje moeilijk mee te hebben, maar ik heb niet het idee dat ik echt een heel ongebruikelijke opstelling heb, hier.
(Afstand soundbar tot de rear speakers is overigens iets minder dan 5 meter. Het kastje is van Ikea; met zo'n kartonnen honingraat-structuur. De Google speaker die op het kastje te zien is, stond tijdens alle tests uit. Acces Point staat anderhalve meter links van de soundbar)
Wat kan ik nog doen?
Vriendelijke groet,
Florian
08-08-2022 08:34 PM - bewerkt 08-08-2022 08:40 PM
Hoi Florian, @FlorianKoe ,
Aardig aan het klussen geweest 😉. Ik heb mijn subwoofer ook rechts van de SB staan.
Afstand ongeveer 1, 5 meter. M'n surround speakers staan achter de bank op standaards.
https://vebos.nl/vebos-standaard-samsung-hw-q990b-zwart-set.html
Afstand tot de SB ongeveer 4, 5 meter. Er is toch iets wat bij jou het signaal verstoord.
Het verhaal over de inhoud van de lade geeft te denken.
Je zou nog wat met de opstelling kunnen experimenteren en de lade leeghalen.
Het zou ook kunnen zijn dat de speaker de oorzaak zou kunnen zijn.
In een luidspreker zit een magneet. Ook het AP dichtbij de SB kan storing veroorzaken.
Als het niet op te lossen valt, dan moet er een monteur naar kijken.
Je moet het dan melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie.
Houd je ons op de hoogte?
Fijne avond!
op 08-08-2022 09:23 PM
Hoi Dick,
Ik zal van 't weekend dan eens terug naar de winkel.
Het setje heeft me al mijn vakantiegeld gekost, liever heb ik er dan niet eentje die zich snel van de wijs laat brengen. Dus eens horen wat ze er bij de winkel van zeggen dan.
Wellicht kunnen ze een stoorzender aanwijzen, of nakijken of de soundbar niet ergens een kromme volt heeft ofzo. 🙂
Ik laat het weten, maar dat kan nog wel even duren.
Bedankt in ieder geval en ook een fijne avond,
Florian
op 11-08-2022 08:03 AM
op 11-08-2022 10:05 AM
Hoi Dick,
Ik heb mailcontact met de winkel gehad en moet de hele set brengen om op te laten sturen naar Samsung, een monteur langskrijgen was niet mogelijk. Ik hoop dat ze het probleem dan wel vinden.
Zaterdag heb ik tijd om hem te brengen.
Groet,
Florian