Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Hoe zie je dat HLG is geaktiveerd?

(Onderwerp aangemaakt op: 20-05-2018 10:10 AM)
568 Weergaven
Cors1
Apprentice
Opties

De Q7F staat op mijn shortlist. Thuis maak ik zelf films met mijn camcorder en deze kan opnemen met 8 bits HLG (en 4K, REC2020 kleurenbereik)

Ik had in de winkel een opname geprobeerd met HLG, maar heb geen idee of dit werd weergegeven. Hoe activeer ik HLG of weet ik dat ik weergave heb met HLG en niet de standaardweergave. Tot mijn verassing staat er niets in de manual over HLG (zoekfunctie op HLG geeft nul resultaten). De specificaties voor videocodecs zijn erg beperkt en HDR en HLG wordt niet genoemd. Krijg je tijdelijk in beeld dat HLG is geactiveerd?

Ik zet het resultaat op een USB stick en die herkent hij prima.

0 Likes
4 Antwoorden
Cors1
Apprentice
Opties

Met een 10 bit HGL video bestand ben ik nogmaals naar de winkel gegaan. De file deed het prima op een Samsung (Q7F 2018), een Sony en een LG Oled.

De LG schakelde automatisch naar HLG HDR en liet dat in de rechter bovenhoek zien. De Samsung en de Sony moesten met de hand overgeschakeld worden naar HDR en daarna was het o.k.

Iemand enig idee of het klopt dat deze Samsung (en de Sony) niet automatisch overschakelt?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hee @Cors1! Wat goed dat je dit zo uitvoerig getest hebt :face-with-tears-of-joy: al klopt het wel dat op Samsung TV's HDR niet automatisch aanspringt zodra je daar een geschikte film van afspeelt. Dit omdat het een beeldinstelling is waarin we de klant zelf de keuze willen geven of ze er gebruik van willen maken of niet.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Cors1
Apprentice
Opties

Dank. Na wat testen kwam de Samsung Q7F voor mij als de beste eruit in zijn prijsklasse. Ik was prettig verrast met de weergave van de beelden die ik had opnomen.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Wat tof om te horen :face-with-tears-of-joy: welkom bij Samsung! Of was je stiekem al fan? :winking-face:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes