op 24-06-2018 08:28 PM
Beste mensen,
kan iemand mij helpen met het koppelen van mijn HW-MS650 soundbar met rear speakers SWA-9000S?
Ik heb de soundbar inmiddels al een paar weken en ben hier zeer tevreden over. Ik ben dan ook zeer blij met de onvangst van de SWA-9000S rear speakers en ben daar vandaar toch wel een tijdje mee bezig geweest een poging te doen deze aan de soundbar te koppelen.
Wat ik uit de handleiding opmaak is het vrij simpel omdat je alleen ervoor moet zorgen dat je boxjes op de reciever zijn aangesloten welke je vervolgens aansluit op het stroomnet.
Dit heb ik gedaan en het apparaat reageert dan ook volgens de instructies in de handleiding.
Daarna op de afstandsbediening van de soundbar 5-6 seconden op de mute knop gedrukt waarbij op de soundbar een aantal seconde de term ID SET te zien is. Volgens de handleiding moet je op dat moment de soundbar aanzetten en zal op de reciever het blauwe lampje stoppen met knipperen.
Dit gebeurt in mijn geval dus niet. Blauwe lampje blijft te allen tijde knipperen. Ik heb bovenstaande meerder malen geprobeert en heb zelfs de receiver vlak naast de usb dongle gezet zodat deze elkaar toch echt zouden moeten opmerken.
De soundbar heb ik inmiddels op mijn wifi netwerk gekregen, maar dit heeft geen oplossing geboden.
Het kiezen van de rear speakers vanuit de app, wat aangegeven wordt te doen in de handleiding van de soundbar, werkt ook niet omdat deze rear speakers niet lijken te beschikken over een wifi mogelijkheid.
Ik heb al diverse andere berichten gelezen op deze site en heb alle daarin mogelijke oplossingen geprobeert.
Kan iemand mij hier verder in helpen?
op 26-06-2018 02:42 PM
Goeiemiddag @Balky! Eens zien of ik je soundbar en speakerkit verbonden krijg zo te horen doe je alles perfect volgens het boekje! De verbinding lijkt alleen in standby te blijven staan, dat moet natuurlijk niet. Heb je toevallig een modem/router in de buurt van de opstelling staan? Die zou de verbinding kunnen verstoren aangezien Wifi vaak op dezelfde frequentie (2,4 Ghz) wordt uitgezonden als Bluetooth, wat nodig is voor de verbinding tussen soundbar en speakers.
op 26-06-2018 03:12 PM
Bedankt voor je reactie JoeriS,
ik heb de router niet in de buurt staan van de speakerkit of balk. Ik heb ook geprobeert of het hielp de dongle er opnieuw in te doen en heb de apparaten vlak naast elkaar gezet.
Wat ik niet vermeld heb is dat ik op de reciever van de speakerkit geprobeert heb de ID SET te resetten, maar dat het apparaat na 5 seconden niet sneller ging knipperen zoals de handleiding vermeld. Het kan zijn dat ik dit verkeerd interpreteer.
op 26-06-2018 03:34 PM
Dat kleine ID SET knopje achterop de receiver is er ook meer als de speakerset niet op standby komt te staan zodat de soundbar 'm op kan pikken. Zolang hij blauw knippert is hij eigenlijk aan het wachten tot de soundbar 'm vindt. Wat je nog kunt doen is de soundbar resetten door de play/pauze knop ingedrukt te houden. Maakt dat verschil?
op 26-06-2018 06:24 PM
Ik neem aan de knop op de afstandsbediening?
Hoe lang moet ik die knop ingedrukt houden en moet de balk dan aan of uit staan?
op 26-06-2018 06:33 PM
Klopt, op de afstandsbediening inderdaad, als de soundbar aan staat kan je de play/pauze knop gebruiken om verbindingen te resetten voor de source waar hij op dat moment op staat. Nu vind ik dit niet in de handleiding terug, maar bij vorige modellen was de gehele soundbar te resetten door de play/pauze knop ingedrukt te houden terwijl hij op standby/uit staat. Werkt dat op dit model ook?
op 26-06-2018 07:27 PM
Bedankt JoeriS,
Het resetten leek niet te werken, maar met dat in mijn achterhoofd heb ik de stekker uit de soundbar getrokken en de power knop een paar seconden ingedrukt om eventuele reststroom kwijt te raken.
Na het opnieuw aansluiten zijn de rearspeakers automatisch gekoppeld. Het geluid is prima. De kinderen zaten al om te kijken waar dat geluid toch vandaan kwam. 🙂
op 26-06-2018 07:46 PM