Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Hapering geluid met optische kabel

(Onderwerp aangemaakt op: 10-11-2022 08:22 PM)
573 Weergaven
Gerdo9
First Poster
Opties

haperend geluid tussen tv en versterker

versterker: Arcam Sa 20
verbonden met optische kabel naar de one connect box van mijn QE55QN95AAT

bij het afspelen van youtube, Disney plus, Netflix of bij normaal tv kijken via de ziggo mini box krijg ik regelmatig een hapering van het geluid te horen.
met ren hapering bedoel ik dat al het geluid voor een fractie uitvalt (halve seconde) en weer aan is.
Soms duurt het een half uur voordat de hapering aanwezig is, soms is de hapering hoorbaar om de 6 seconden.
Als ik alleen geluid afspeel van de tv (zonder versterker) heb ik geen hapering in het geluid.

wat ik heb geprobeerd:
- gespeeld met geluidsinstellingen van de TV.
geluid via optisch uit laten lopen, PCM aan en uit.
geen structurele oplossing.
- Arcam SA 20 geupdate naar nieuwste software 1.10.
- via een Sonos soundbar getest of de hapering aanwezig was (niet het geval)
- oude tv terug geplaatst Phillips 43pus
het probleem was niet aanwezig.

ergens tussen de samsung tv en arcam gaat iets mis maar weet niet hoe ik het met oplossen. iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
helaas heeft mijn versterker geen HDMI aansluiting.

0 Likes
8 Antwoorden
Geert-Jan Pieterse
Journeyman
Opties

Goedenavond 

Heeft u ook al geprobeerd om de tv te resetten? Dat zou best nog wel eens uitkomst kunnen bieden.

0 Likes
Gerdo9
First Poster
Opties

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Onder algemeen en dan resetten, geeft hij aan: functie niet beschikbaar. Hoe dit op te lossen?

0 Likes
Gerdo9
First Poster
Opties

Gelukt om een tv reset uit te voeren maar het probleem is nog niet opgelost.

0 Likes
Geert-Jan Pieterse
Journeyman
Opties

Optische kabel eruit halen en draadloos aansluiten ik denk dat dat wel gaat werken.

0 Likes
Geert-Jan Pieterse
Journeyman
Opties

Alles gaat tegenwoordig draadloos heb ik begrepen. De klantenservice vertelde mij omdat mijn telefoon geen aansluiting meer heeft dat ik draadloze speakers moet kopen voor telefoon en tv. Geluid via een optische kabel is ouderwets volgens de klantenservice. Dus als je de klantenservice belt dan krijg je waarschijnlijk te horen dat je het draadloos moet proberen. Ik vind het een fantastische uitvinding dat alles tegenwoordig draadloos kan. Ik wacht vol hoop op de dag dat mijn Samsung inductie plaat de mogelijkheid krijgt om er via wifi draadloze speakers op aan te sluiten zodat ik word gealarmeerd wanneer het eten klaar is.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Heb je hier ook al contact overgehad met de fabrikant van je versterker? Omdat het geluid met de Sonos bar wel goed is, zal er ergens iets in de versterker niet goed staan.

Groeten,

Martijn 

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Gerdo9
First Poster
Opties

Update:

CE repair is langsgeweest. Moederbord van de One connect box is vervangen. Helaas niet met het gewenste resultaat. 

Alsnog problemen tussen versterker en met het geluid. Versterker doet het perfect via mijn oude Phillips tv. Ergens gaat er iets mis met de communicatie tussen beide..

Ik blijf nog even doorzoeken en anders moet de versterker de deur maar uit en moet ik een versterker met hdmi aansluiting zoeken.

0 Likes
Ivan6699
First Poster
Opties

Ik heb helaas hetzelfde probleem met de arcam maar dan de sa 10. Je kunt dmv een splitter de optische kabel aansluiten met een coax kabel op de versterker. Of optisch naar tulp.

Het blijft vreemd dat samsung hier geen software update voor heeft. Mijn pc kan ik probleemloos aansluiten op mijn arcam. En ook dvd speler etc.

Hoop dat het geholpen heeft.

Groet

0 Likes