Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Hapering geluid en synchronisatie soundbar#hw-q990c

(Onderwerp aangemaakt op: 07-10-2023 12:49 PM)
855 Weergaven
Willem vdb
Apprentice
Opties

Soundbar: Samsung HW-Q990c (2023)

TV: LG OLED65C25LB  (2022), simplink & eARC zijn aan

ik heb sinds kort nieuwe soundbar Samsung #HW-Q990c en deze is via eARC aangesloten op mijn LG-tv
bij streaming via diverse apps op de tv is er niets aan de hand en loopt alles synchroon , maar bij externe kastjes (ziggo-next en nvdiashield pro) die op de tv zijn aangesloten loopt het geluid niet synchroon en bij ziggokastje kraakt deze ook af en toe en het lijkt of dit ook de synchronisatie beïnvloed. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Willem vdb
Apprentice
Opties

De HDMI/eArc en simplink staan aan. Ik heb nu de bypass voor externe apparaten aangezet, dat zorgt ervoor dat het geluid van externe apparaat direct wordt doorgezet, nu even zien en horen of dit soelaas biedt.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Willem vdb, goedemorgen.

Heb je de instellingen van je TV al nagelopen? Omdat je deze als verzamelpunt gebruikt kan je hier voor het beste even contact opnemen met LG 😉 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Willem vdb
Apprentice
Opties

alle instellingen zijn al nagekeken en staan goed, daarom heb ik met de apps op tv geen problemen. Ik neem aan dat iedereen externe kastjes op tv aansluit en niet op de soundbar omdat deze geen 4K passthrough heeft.. dus nogmaals de vraag of iemand  een oplossing heeft voor dit probleem, voordat ik de Samsung soundbar aansloot had ik deze problemen niet!

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Willem vdb 

Heb je al contact gehad met de fabrikant voor je TV? JE zal in de instelling van je TV ook het één en ander kunnen wijzigen om bepaalde geluiden weg te sturen en beeldsignalen te kunnen weergeven 😉 Wellicht moet je de instellingen op je TV zelf wijzigen voor een passthrough.

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Oplossing
Willem vdb
Apprentice
Opties

De HDMI/eArc en simplink staan aan. Ik heb nu de bypass voor externe apparaten aangezet, dat zorgt ervoor dat het geluid van externe apparaat direct wordt doorgezet, nu even zien en horen of dit soelaas biedt.