op 25-06-2022 11:12 AM
Beste Samsung,
Ik ben in het bezit van een Samsung Soundbar HW-Q90R die aangesloten zit op een Samsung TV QE65Q85RALXXN.
Werkte tot enige maanden geleden perfect, maar heb nu last van dat ongeveer elke 20 minuten het geluid ongeveer 1 seconde wegvalt dan is er weer ongeveer 1 seconde geluid en daarna ongeveer een halve seconde geen geluid en dan ongeveer 20 minuten geen problemen en dan krijg je deze cyclus opnieuw. Heb al geprobeerd de soundbar te resetten via Powerbutton langere tijd in te drukken, er verschijnt geen INIT ook via de + en - knoppen gelijktijdig in te drukken, en er gebeurt niets. Dit probleem doet zich voor wanneer ik live tv kijk maar ook als ik opgenomen programma's bekijk. Als ik een opgenomen programma bekijk en heb een storing in het geluid is de storing op dat punt weg zodra ik terugspoel en hetzelfde fragment opnieuw bekijk, echter na verloop van tijd komen de haperingen weer terug De tv zit aangesloten via de one connect box.
met vriendelijke groet
Wim
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 25-06-2022 12:32 PM
Hoi Wim, @wimvanlonkhuijsen ,
Geen dank! Ik denk niet dat Viaplay de oorzaak is. Je zou de app even kunnen verwijderen.
Je zou nog met andere kabels kunnen testen. Het moet ergens in de SB zitten aangezien je deze niet kunt resetten.
Je kunt em eventueel een poosje spanningsloos zetten. Is ook een soort reset..
25-06-2022 11:55 AM - bewerkt 25-06-2022 11:56 AM
Goedemiddag Wim, @wimvanlonkhuijsen ,
Waarmee kijk je tv? CI+ module? Decoder? Zo ja, welke?
Hoe is de soundbar aangesloten op de tv? HDMI, etc.? Gebeurt dit ook bij de apps?
Gebeurt dit ook als je luistert naar de tv speakers? Met andere kabels getest? Het lijkt aan de SB te liggen..
op 25-06-2022 12:25 PM
Hi Dick
bedankt voor je supersnelle respons ik kijk met een kastje van KPN, de Experia box v10. Ik heb nu alle kabels op mijn one connect aangesloten, oa hdmi en optische kabel maar het enige waar ik geluid mee krijg is de stand wifi . als ik op de tv en soundbar dus hdmi of optisch selecteer heb ik geen geluid, alleen wifi werkt. Als ik in de slaapkamer naar een 2e tv kijk heb ik geen last, zit nu op de tv luidspreker te luisteren om te kijken op ie daar ook hapert en heb nog geen storing gehoord. Waar ik nu aan herinnerd wordt is dat het eigenlijk begonnen is sinds de Viaplay app op mijn tv zit maar dat zal wel toeval zijn, ook tijdens de stream en via kanaal 225 is de storing er. Jammer dat ik de soundbar niet gereset krijg.
greetz
Wim
op 25-06-2022 12:32 PM
Geen dank! Ik denk niet dat Viaplay de oorzaak is. Je zou de app even kunnen verwijderen.
Je zou nog met andere kabels kunnen testen. Het moet ergens in de SB zitten aangezien je deze niet kunt resetten.
Je kunt em eventueel een poosje spanningsloos zetten. Is ook een soort reset..
op 25-06-2022 01:08 PM
Hi Dick,
zou het ook in de one connect box kunnen zitten, zou ik de soundbar ook via de kabels direct op de tv aansluiten, weet eigenlijk niet eens of die aansluitingen op de achterkant zitten van de tv. Maar ga de soundbar eerst een dag van het stroom halen.
dank voor je hulp, hoop dat dit helpt, dat stroomloos zetten.
met vriendelijke groet
Wim
op 25-06-2022 01:10 PM
Op de tv zitten geen aansluitingen.
Ik hoor wel of het stroomloos zetten heeft geholpen.
Fijn weekend!
op 25-06-2022 06:07 PM
Hoi Dick,
Kon natuurlijk geen hele dag wachten en heb hem een paar uur geleden weer onder stroom gezet en ....
HDMI werkt weer Wifi ook alleen de optische kabel krijgt geen gehoor, en belangrijkste, het geluid hapert niet meer.
Dick you are the BEST
heel veel dank
greetz
Wim
op 25-06-2022 06:14 PM
Hey @wimvanlonkhuijsen , Wim,
Haha! Top dat het is opgelost! Ga gelijk salarisverhoging aanvragen 😂.
Fijne avond en fijn weekend nog!
op 25-06-2022 06:18 PM
op 25-06-2022 06:19 PM