op 27-05-2021 08:23 PM
Ik heb een Samsung Q950T aangeschaft.
Alles netjes geïnstalleerd, ik kom alleen een dingetje tegen.
Als ik via HDMI arc tv kijk en dus het geluid van de tv op de soundbar heb en ik schakel over op BT via telefoon (handmatig verbinden of via tappen op de soundbar) dan schakelt het geluid van de soundbar naar mijn telefoon, dus geluid van telefoon op de soundbar.
Alleen gaan de speakers van de tv dan aan en heb ik dus 2 verschillende geluiden door elkaar.
Overigens ook een Samsung Tv en Samsung M31 telefoon.
Iemand een oplossing? en dan niet handmatig het geluid van de tv elke keer uitzetten 🙂 hoop dat het automatisch kan??
op 29-05-2021 04:58 PM
Goedemiddag @Members_JhkmF8F ,
Niet een echt duidelijke melding. Er zijn nogal wat Samsung tv's.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Ik begrijp het overschakelen niet helemaal.
Waarom wil je het geluid van je telefoon op de soundbar hebben? Maw, waar wil je dan naar luisteren?
Het is wel zo dat als je de bron van de soundbar veranderd, dan wordt de verbinding met HDMI ARC verbroken.
Doordat er geen verbinding meer is, gaan de speakers van de tv aan. Is niet te voorkomen.
Een soundbar kan ook maar naar 1 device tegelijk luisteren. Of HDMI tv of BT telefoon..