op 25-12-2017 12:21 PM
Hallo,
Ik heb mijn Samsung UE40F6400 TV gekoppeld aan mijn Horizon Mediabox (Ziggo) via mijn Denon AVR 1300W receiver. De Denon zit rechtstreeks op de Medibaox met HDMI, de TV zit op de Denon met HDMI-ARC.
Als ik de Mediabox op dolby digital 5.1 zet komt het geluid naar de Denon keurig met 5.1 door. Maar als ik de Denon op standby zet geeft de Samsung UE40F6400 geen geluid op zenders met dolby 5.1
ook als ik de Samsung UE40F6400 rechtsreeks met de Mediabox verbind krijg ik geen geluid met dolby 5.1
Op zenders zonder 5.1 (radio) op de Mediabox krijg ik wel geluid op de TV.
op 27-12-2017 12:44 PM
Dat is apart inderdaad! Ik zou in dit geval toch even kijken naar de Horizon mediabox. Hier kun je DD uitschakelen en het geluid op Stereo zetten. Daarnaast kun je, als het goed is, ook alleen hdmi op stereo zetten. Dan kun je DD gewoon nog laten werken via optisch, en het zo verbinden met de Denon.
op 27-12-2017 02:32 PM
Helaas zie ik daartoe geen mogelijkheid. Je kunt op de Horizon wel apart DD aan of uitzetten evenals HDMI, SPDif, maar zodra ik DD aan zet gaat ook HDMI op DD 5.1 doorgeven en valt het geluid op de TV weg. Kiezen voor stereo zorgt er voor dat er geen DD 5.1 signaal meer naar de SPDIF gaat.
Catch 22 dus.
Ik zag overigens op mijn TV ook dat bij Digital Out alleen voor PCM gekozen kan worden, de andere opties waronder DD zijn uitgegrijsd.
Iets met de firmware? Ik heb de laaste versie 2126 geïnstalleerd staan.
op 27-12-2017 02:48 PM
Dan is dit inderdaad geen optie. Ik was hier niet zeker van, aangezien ik niet volledig bekend ben met de instellingen van de Horizon Box. Maar in dit geval zou je moeten wisselen tussen het aan- of uitzetten van DD. Zolang je audio wilt op de tv moet DD uitstaan, wanneer je het niet luistert via de tv, kun je DD aanzetten.
op 27-12-2017 03:00 PM
Dat is toch vreemd? In de handleiding van de TV staat expliciet dat DD 5.1 door de TV wordt omgezet naar stereo zodat DD uitzendingen op de TV beluisterd kunnen worden.
En, zoals ik al aangaf, zijn de opties voor o.a. DD 5.1 bij Digital-out van de TV uitgegrijsd zodat ze niet bereikbaar zijn. Alleen PCM kan gekozen worden.
Dat lijkt toch echt wel op een firmware-probleem denk ik.
het iedere keer aanpassen van de instellingen van de Horizonbox is wel een mogelijkheid, maar niet eentje waar ik heel erg warm van wordt. Het zou gewoon moeten werken!
op 27-12-2017 03:17 PM
Je hebt helemaal gelijk! Ik keek even langs DD Comp. Dat PCM de enige optie is klopt, PCM schakelt juist DD over naar stereo. De andere opties zijn voor output, dus speakers buiten de tv om. Alles lijkt goed, dus het enige wat ik nog kan verzinnen is een reset of een afspraak op afstand. Bij een afspraak op afstand neemt een collega de tv over en controleert hij alles vanaf hier voor je. Zou je hier interesse in hebben?
op 27-12-2017 04:04 PM
Overname op afstand lijkt me een goeie optie. Alleen niet vandaag meer
op 28-12-2017 09:06 AM
Top! Dan ga ik dat voor je inplannen. Kun je mij een privébericht sturen met jouw NAWTE-gegevens? Dan kan ik alles in het systeem zetten voor de afspraak. Wel heb je dus een goeie internet verbinding op de tv nodig, anders wordt het lastig. Graag zou ik ook willen weten wanneer de afspraak uitkomt, dan kan ik de agenda erbij pakken. Het kan op werkdagen tussen 8-20 en zaterdag tussen 10-16 in blokken van 2 uur.