op 03-06-2018 02:58 PM
Mijn Q7F (2018) wil Bluetooth als verbinding voor het extern toetsenbord. Is dat echt nodig of kan het ook een Wifi-toetsenbord (met dongle) zijn? Bij die laatste heb je meer keuze.
Samsung had ooit zelf een Bluetooth toetsenbord. Die is niet meer leverbaar. Is er een alternatief? Ik zag minitoetsenborden, maar die zijn heel erg klein. Een normaal toetsenbord (PC formaat) is aan de grote kant. Iets er tussenin zou het mooist zijn. Bestaat dat?
Mijn tablet en smartphone hebben allebei bluetooth aan boord. Is er een toetsenbord app waarmee ik te tv kan bedienen? Er zal toch wel een slimmerik zijn die een smart tv app heeft gemaakt voor de diverse merken. Een extra toetsenbord is best wel onlogisch als een app het ook kan.
Is er een andere manier om b.v. Internet te bedienen (b.v. Bixby)?
op 04-06-2018 04:31 PM
Pfoe, een hoop vragen! Even kijken. Nee, alleen een Bluetooth toetsenbord werkt. Helaas verkopen wij ze niet meer, dus dan zou je echt even verder moeten kijken .. Qua apps is er geen app die Samsung zelf ondersteunt, daarbuiten kan ik je niet adviseren. En 'last but not least', Bixby heeft mometeel nog niet zulke functies i.c.m. onze tv's.