Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Amino Aria 7X aan afstandsbediening koppelen

(Onderwerp aangemaakt op: 08-10-2020 03:57 PM)
30747 Weergaven
Michèle1969
First Poster
Opties

Hallo,

Wij zijn overgegaan op glasvezel via Caiway en daarbij hoort een media receiver Amino Aria 7X. Wij willen de afstandbediening van onze samsung Qled-tv (QE43Q60RALXXN) gebruiken, maar het koppelen lukt niet.  Het menu herkent de Aria 7X niet

Andersom, kunnen we wel de goedkope plastic afstandbediening voor de televisie gebruiken. Dit willen wij liever niet, de afstandbediening van Samsung werkt veel prettiger. En daarop werkt de geluidsinstallatie ook. En die goedkope afstandsbediening herkent de geluidsinstallatie weer niet. We zitten nu dus met 2 afstandsbedieningen te klungelen, irritant 

Weet iemand hoe het wel lukt om te koppelen?

Groet Michèle

0 Likes
208 Antwoorden
Oplossing
Fixitwell
Pioneer
Opties

Ook hier is de koppeling weg en kun je de “Aria” 7 niet meer in de lijst vinden. Ik heb de volgende oplossing gevonden:

1) via bron - instellen universele AB - oude instalatie (bijv Caiway) verwijderen

2) nieuw apparaat - kabel/sat ontvanger - rechtstreeks op tv - postcode invoeren - menu keuze Caiway - hdmi 1 (of waar hij aanhangt) kanaal omhoog !

3) kanaal omhoog - nee blijven doen totdat hij idd schakelt (dus nee blijven kiezen tot je hem ziet schakelen en niet naar modelnr zoeken - zeker 7 @8 keer)

4) als hij schakelt ja kiezen

het slechte nieuws : alles werkt behalve de “return” toets het goede nieuws: de Samsung lijkt deze keer de instellingen “overnight” vast te kouden 😄

Sjaak24
Journeyman
Opties

Ik ben erg benieuwd. Hoop dat dit werkt. Wat ik erg jammer vind (subtiel uitgedrukt) dat Samsung hier geen actie op onderneemt. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@Sjaak24, als je het topic had doorgenomen, zie je dat ik hier al eerder achteraan ben gegaan:

Hier komt een update voor. Dit model zal aan de database van de decoders moeten worden toegevoegd.

Dit wordt maar 2x per jaar gedaan. Kan dus nog even gaan duren. Geen informatie per wanneer deze update er zal zijn.

rsz-846676
Noor3
Explorer
Opties

Dat is toch een antwoord van niets BruceH! Hoe vaag kun je zijn. 2x per jaar en er is helemaal niemand binnen samsung bij wie je navraag kunt doen. Ik zie het als een afscheep reactie. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik heb nog eens navraag gedaan of we een indicatie kunnen geven. En zoals ik de vorige keer ook aangaf, don't shoot the messenger 😉

rsz-846676
0 Likes
Sjaak24
Journeyman
Opties

Ik sluit mij aan bij Noor. Als klanten willen we gewoon weten waar we aan toe zijn en met dit antwoord kan je niks. Sterker nog, je antwoord illustreert dat je hier vandaag niet verder achteraan bent gegaan, maar je verstopt achter een oud antwoord. Dan herhaal ik mijn opmerking, regel gewoon die ****. Ga er achteraan en blijf ons verzoek indienen, want op dit moment zijn er meer mensen niet blij. We spelen nu netjes het spelletje binnen de community, wil dit ook best op social media spelen. In mijn ogen zijn jullie hier debet aan en Caiway is hier debet aan. Want als consument worden wij (ondanks herhaaldelijk verzoek) niet op de problemen tussen de twee gewezen. Beetje jammer bij de aanschaf van een tv van 1000euro.  

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Dit is het laatste wat ik heb doorkregen:

Dit gaat op zijn minst nog 2 maanden duren. Dan is het mogelijk om de decoder via de manuele bediening installatie optie aan de Samsung remote toe te voegen.

rsz-846676
0 Likes
Sjaak24
Journeyman
Opties

De truc van @Fixitwell werkt!! Jammer om te horen @BruceH , fijn dat je er achteraan bent gegaan. Weten we toch iets beter waar we aan toe zijn, wanneer mogelijk, plaats updates, denk dat iedereen dat zal waarderen

Noor3
Explorer
Opties

Inderdaad, de truc van @Fixitwell werkt! Fijn! En als je de returnknop iets langer ingedrukt houdt werkt die ook. 

Twente2020
Apprentice
Opties

Kies bij provider eens voor T-Mobile ipv Caiway. Bij mij werkt die nu perfect. Tv vergeet de amino nu ook niet meer. Ik ben blij 😁