Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

65MU7070 Atmos

(Onderwerp aangemaakt op: 10-06-2020 07:23 PM)
1354 Weergaven

Ik heb deze vraag ook!

Bwhdegroot
Apprentice
Opties

Goedeavond,

Ik heb een 2017 model 65MU7070 en zojuist de Sonos Arc binnen gekregen. Nu begreep ik dat wanneer je met de Netflix app en de tv ingesteld op Dolby Digital +, Atmos door kon sturen richting de soundbar. Helaas blijkt de Netflix app dit niet door te sturen bij titels die dit beschikbaar hebben, en geeft het ook niet aan. Beiden hebben de laatste firmware update, Samsung = versie 1280 en geen nieuwe versie beschikbaar zegt de tv.

Wordt Atmos op de 2017 modellen via Netflix ook ondersteund of helaas niet? En zo nee, is dit wel mogelijk via passthrough als ik een Apple TV+ op de tv aansluit en dan via ARC naar de soundbar?

Bedankt!

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
djimmer
Explorer
Opties
Ik heb hetzelfde probleem met een Q900 uit 2018. Lijkt erop dat de DD+ variant van Atmos alleen werkt bij Netflix op de modellen vanaf 2019. Apple TV lijkt, voor zover ik nu weet, niet te werken omdat het met een lossless versie van PCM werkt die de TV niet als dusdanig doorstuurt naar de Sonos Arc. Nvidia Shield TV werkt dan weer wel omdat het ‘gewoon’ DD+ doorstuurt en de Netflix app op de Shield dat ook ondersteunt. Ikzelf heb dus de Shield aangeschaft en daar werkt Netflix zoals je zou hopen.

Desondanks is het een onnodige oplossing want hardwarematig lijkt het verder geen probleem te zijn (bij mij). Atmos werkt prima bij Amazon Prime. Het ligt dus aan Samsung en/of Netflix die om een of andere reden dit al dan niet bewust onmogelijk maken via de TV app.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Bwhdegroot
Apprentice
Opties

Ik heb nu de Nvidia Shield gekocht, die laat ik nu de Dolby Processing doen, waarbij de Sonos nu netjes Atmos aangeeft. Top oplossing, maar toch jammer dat met een relatief nieuwe tv Atmos niet ondersteund gaat worden!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Bwhdegroot,

Wat bedoel je met de Sonos app?

rsz-846676
0 Likes
Bwhdegroot
Apprentice
Opties

Excuus de Netflix app:) Bewerkt in originele bericht.

0 Likes
Pappa321
First Poster
Opties

Hallo ik heb hetzelfde probleem met de Q90R soundbar.

Heb ook een tv uit 2017 met DD+ tv is  de UE65MU7000.

Netflix van tv geeft de atmos signaal niet door naar de soundbar.

Dat lukt wel met mijn laptop.

moet ik perse de NVIDIA Shield kopen om netflix atmos films te kijken?

Of gaat de eARC update met hdmi 2.1 samen wel werken?

0 Likes
Oplossing
djimmer
Explorer
Opties
Ik heb hetzelfde probleem met een Q900 uit 2018. Lijkt erop dat de DD+ variant van Atmos alleen werkt bij Netflix op de modellen vanaf 2019. Apple TV lijkt, voor zover ik nu weet, niet te werken omdat het met een lossless versie van PCM werkt die de TV niet als dusdanig doorstuurt naar de Sonos Arc. Nvidia Shield TV werkt dan weer wel omdat het ‘gewoon’ DD+ doorstuurt en de Netflix app op de Shield dat ook ondersteunt. Ikzelf heb dus de Shield aangeschaft en daar werkt Netflix zoals je zou hopen.

Desondanks is het een onnodige oplossing want hardwarematig lijkt het verder geen probleem te zijn (bij mij). Atmos werkt prima bij Amazon Prime. Het ligt dus aan Samsung en/of Netflix die om een of andere reden dit al dan niet bewust onmogelijk maken via de TV app.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Er komt in de loop van de maand juli een update voor zowel eARC als voor Netflix Atmos. Alle toestellen die het MuzeM (T-MSMDEUC) platform gebruiken, zullen de midden juli de update ontvangen.

rsz-846676
0 Likes
Bwhdegroot
Apprentice
Opties
Ik denk dat de UE65MU7070 daar niet onder valt, als ik naar de firmware kijk via Samsung Support?
0 Likes
Pappa321
First Poster
Opties

bedankt voor de reacties.

Wil dit zeggen dat ik mijn tv van 3 jaar niet kan gebruiken om netflix atmos films te kijken in combinatie met de earc Q90R soundbar?

0 Likes
Pappa321
First Poster
Opties

En zoja op welke manier kan ik dat alsnog bewerkstelligen?

Ik kan nu alleen DD+ en 5.1 eruit krijgen.

0 Likes
djimmer
Explorer
Opties

Ik met mijn flagship TV van nog geen twee jaar oud ook (nog) niet. 

Als je nu direct wilt genieten van Atmos zul je een streamingapparaat moeten aanschaffen die dit wel ondersteunt (Nvidia shield TV bijvoorbeeld). 

0 Likes