Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Speciale tekens met keyboardcover van Samsung Galaxy Tab S6

(Onderwerp aangemaakt op: 28-01-2020 05:41 PM)
7946 Weergaven
lenydorner
Student
Opties

Hallo,

Ik ben de keyboardcover gekocht voor de Samsung Galaxy Tab S6. Als ik een trema op de o of een e wil zetten, werkt het niet zoals je dat doet met een gewoon toetsenbord.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen met dit toetsenbord?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Members_LrISr6U
First Poster
Opties

Hi,

het is misschien wat aan de late kant maar aangezien ik hetzelfde probleem had, heb ik van alles geprobeerd en nu de oplossing gevonden. Ik heb een Galaxy Tab S7+ met NL keyboardcover. Aangezien ik in Duitsland woon en werk heb ik vaak ü, ö, ß en ä nodig. Zorg ervoor dat je bij Instellingen - Algemeen beheer -  Fysiek toetsenbord - Book cover keyboard Slim 'Engels (Verenigde Staten), stijl internationaal' geselecteerd hebt.  Dan vind je door de rechter Alt knop te gebruiken...

Alt + q = ä

Alt + y = ü

Alt + p = ö
Alt + 5 = € 
Alt + s = ß
De ë  krijgen is nog een stuk omslachtiger: de rechter Alt + Shift + "(naast de Enter) en daarna de e geeft ë. Vraag me niet wie zoiets bedenkt maar t werkt wel 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @lenydorner,

Dat is niet mogelijk in combinatie met dit toetsenbord. Voor de speciale tekens zul je het schermtoetsenbord moeten gebruiken.

rsz-846676
0 Likes
lenydorner
Student
Opties

Dat is wel vreemd. Men maakt reclame dat je met dit toetsenbord zakelijk kunt werken, maar vervolmaken het toetsenbord dan niet. Dit is een grote fout van Samsung. Maar hoe kan ik makkelijk switchen tussen de toetsenbord van de cover en het schermtoetsenbord?

BruceH
Community Manager
Opties

Links van de 'ALT' knop vind je een knop met een toetsenbord icoon, hiermee kun je hem omhoog halen. Lukt dat wel?

rsz-846676
0 Likes
dekurp
Apprentice
Opties

@lenydorner  schreef:

Hallo,

Ik ben de keyboardcover gekocht voor de Samsung Galaxy Tab S6. Als ik een trema op de o of een e wil zetten, werkt het niet zoals je dat doet met een gewoon toetsenbord.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen met dit toetsenbord?

Zie de aanwijzingen op deze website. Ze werken ook op het tab s6 toetsenbord.

https://www.kloegcom.nl/blog/ipad-toetsenbord-hoes-speciale-tekens

Oplossing
Members_LrISr6U
First Poster
Opties

Hi,

het is misschien wat aan de late kant maar aangezien ik hetzelfde probleem had, heb ik van alles geprobeerd en nu de oplossing gevonden. Ik heb een Galaxy Tab S7+ met NL keyboardcover. Aangezien ik in Duitsland woon en werk heb ik vaak ü, ö, ß en ä nodig. Zorg ervoor dat je bij Instellingen - Algemeen beheer -  Fysiek toetsenbord - Book cover keyboard Slim 'Engels (Verenigde Staten), stijl internationaal' geselecteerd hebt.  Dan vind je door de rechter Alt knop te gebruiken...

Alt + q = ä

Alt + y = ü

Alt + p = ö
Alt + 5 = € 
Alt + s = ß
De ë  krijgen is nog een stuk omslachtiger: de rechter Alt + Shift + "(naast de Enter) en daarna de e geeft ë. Vraag me niet wie zoiets bedenkt maar t werkt wel 
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Members_LrISr6U

Beter laat dan nooit, haha :winking-face: Super bedankt voor de duidelijke uitleg, hier zal menig gebruiker vast nog baat bij hebben. 

Groeten, 

Joey

0 Likes
ft7vyfvtuvut
First Poster
Opties
Hallo ik heb een toetsenbord gekocht voor mijn tab lite a7 maar bijvoorbeeld ik klik op een f dan komt een t help je alstublieft
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @ft7vyfvtuvut, goedemorgen.

Hoe staat het toetsenbord ingesteld? En gaat het om QWERTY of AZERTY uitvoering? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
JackVenlo
First Poster
Opties
Het werkt als je je toetsenbord instelling op Nederlands zet (Qwerty) en dan "Engels (VS), internationaal" kiest, dus niet "Engels Verenigde Staten". Als je dan puntjes op de O wil hebben typ je eerst het trema en dan de O. Dan staan de puntjes er netjes op. Dit geldt ook voor de A enz.
0 Likes