Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung sd kaart problemen

(Onderwerp aangemaakt op: 28-07-2024 09:59 AM)
380 Weergaven
Members_2ZMcSkx
First Poster
Opties

Hallo,

Sinds enkele maanden krijg ik een melding op mijn gsm dat er een probleem is met mijn samsung evo plus micro sd geheugenkaart van 512gb.Deze is net als mijn gsm A53 2jaar oud.

Ik heb ondertussen de gegevens opgeslagen op mn T9.Nadien wilde ik de sd kaart formateren via de pc,wat niet lukte.Ik heb op elke map apart het 'alleen lezen' uitgevinkt,wat uren in beslag nam,zonder resultaat.Ook formateren via de gsm lukt niet.

Ik kan geen foto's meer  opslaan op de sd kaart.Ook de problemen oplossen of herstellen via pc,lukt niet.

Heb op internet naar oplossingen gezocht,helaas kom ik enorm veel negatieve berichten en reviews tegen van mensen met dezelfde problemen.

Ik zou het toch wel erg vinden moest de kaart niet meer te herstellen zijn,daar deze een stevig prijskaartje had.Ik had ook gelezen dat er een garantie van 10 jaar op deze sd kaart zit,klopt dit?

Wat kan ik nog meer doen?Hebben jullie tips aub?

Alvast bedankt voor de reactie's.

Mvg

Katty

0 Likes
6 Antwoorden
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_2ZMcSkx,

Bedankt voor jouw bericht. Heb je jouw SD kaart ook eruit gehaald en via een SD poort/adapter aangesloten op de PC en welke melding krijg je te zien wanneer het formateren niet lukt?

Heb je geprobeerd van jouw A53 het cachegeheugen te verwijderen via het Recoverymenu? Als dit niet het geval is, schakelt jouw toestel uit en verbindt het aan de oplader. Houd vervolgens de knoppen Volume omhoog, Aan/uit en Home/Bixby (als jouw toestel die knop heeft) ingedrukt totdat je het Android-logo ziet. Na een paar seconden wordt de Recoverymenu opgestart. Selecteer  'Wipe cache partition'' en daarna 'Reboot systeem now'. Laat ons weten of het gelukt is. 

Met groet,

Ajay  

Community Manager
0 Likes
Members_2ZMcSkx
First Poster
Opties

Hallo,

Zoals ik in het vorige bericht zei,heb ik de sd kaart in mn laptop gestoken en proberen te formateren.

De melding die ik krijg is: kan niet formateren omdat er een schrijfbeveiliging op de sd kaart zit.Deze krijg ik er ook niet af.

De tip die je gegeven hebt lukt ook niet.Ik geraak niet in het recovery menu.Als ik de zijtoetsen volume omhoog en start indruk dat start de gsm gewoon op.

Ook volume omlaag en start geprobeert,gsm start gewoon op.

Grts Katty

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Members_2ZMcSkx,

Dit heb je waarschijnlijk al nagegaan maar ik moet het toch vragen. Staat de vergrendelschakelaar aan de linkerkant wel omhoog?

Zo ja, we kunnen ook op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Laat weten of het lukt.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Members_2ZMcSkx
First Poster
Opties

Hallo,

Ook dit lukt niet.Als ik de stappen volg zoals u ze beschrijft,dan start mn gsm gewoon op.Krijg geen recovery menu te zien.

Heb ondertussen geen meldingen meer gekregen ivm de sd die een fout bevat.

Maar wel foto's getrokken die nadien grijs worden in de galerij.Als je op de foto klikt dan zie je hem en kan je hem bewerken.Maar in de galerij blijft hij grijs staan.

Begin stillaan te denken dat er iets mis is met de telefoon en niet met de sd kaart 🙈

Mvg

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Members_2ZMcSkx,

Had je ook de "Hulp op Afstand" service geprobeerd? Wellicht ziet mijn collega een bepaalde instelling die goed kan worden gezet.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Kees59
Hotshot
Opties
Om in recovery menu te komen moet je het aan een computer koppelen en dan volume - met aan en uit knop. Update van december is er.
0 Likes