op 02-08-2021 02:16 AM
Enkele jaren heb ik gebruik gemaakt van de Samsung draadloze oplader EP-PG950 om mijn smartphone (eerst de S8, later de S20) op te laden.
Hierbij mijn ervaringen. In een woord: waardeloos!
Ten eerste: de plaatsing van de telefoon op de oplader luistert zeer nauw. Een millimeter verschuiven of het opladen werkt al niet meer (lampje gaat uit) of er treedt een fout op tijdens het laden (lampje knippert).
Ten tweede: opladen met de kabel duurt ca. één uur, met draadloos opladen drie uur. Drie keer zo lang! (Snel draadloos opladen staat aan in de instellingen) Waarom op de oplader 'Fast Charge' staat is mij een raadsel, het is helemaal niet snel.
Afgelopen zaterdag was ik helemaal klaar met het geëtter met dit waardeloze apparaat. Ik heb het in de vuilnisbak (voor elektrische apparaten) gesmeten. In het vervolg laad ik mijn telefoon wel weer op met een kabel.
Een draadloze oplader moet het makkelijk maken voor de gebruiker: handig en snel. Op beide punten voldoet deze oplader niet. Ik heb spijt van deze miskoop en zal nooit meer een euro aan een draadloze oplader uitgeven.
op 03-08-2021 09:27 AM
Hi @Members_rr1JDdZ,
Welkom op de Samsung Community.
Ik heb dezelfde lader, maar ervaar deze problemen niet. Een 'normale' draadloze lader, is meestal een stuk langzamer dan deze Fast Charge lader.
Wellicht dat je hem nog ter reparatie aan kunt bieden. Daarnaast zal een kabel altijd sneller zijn, kijk maar naar Wi-Fi VS Ethernet kabel.