Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

UE43RU7170 Smart remote

(Onderwerp aangemaakt op: 12-02-2020 10:08 AM)
1027 Weergaven
Processorkoeler
Journeyman
Opties

Hoi!

 

Sinds enkele maanden heb ik een Samsung UE43RU7170 Smart TV. Daarbij kwam de BN59-01315B afstandsbediening.

Een tijdje geleden had ik het met iemand van Samsung over smart TV's en bijbehorende smart remote.

Mijn TV had geen smart remote, maar die kon ik er wel bij kopen.

 

Ik heb dus een BN59-01274A (smart remote) gekocht. Bij het koppelen van deze remote met mijn TV krijg ik "niet beschikbaar" in beeld. Onderstaand de twee afstandsbedieningen waar het om gaat:

 

BN59-01315B 

BN59-01274A 

 

Kan iemand me verder helpen? Of is er een compatibility list van TV's en afstandsbedieningen? Ik was in de veronderstellingen dat alles vanaf de RU - 7xxx series een smart remote kan koppelen. Maar tot nu toe werkt alleen aan/uit en lukt het koppelen niet.

 

Resetten van afstandsbediening en TV al geprobeerd, maar zonder resultaat.

Wat me wel opviel is dat er een hele 'lijst' van praktisch dezelfde afstandsbedieningen is die vrijwel allemaal indentiek zijn op het modelnummer na:

 

BN59-01242A

BN59-01298D

BN59-01266A

BN59-01298G

BN59-01274A

BN59-01298G

 

Kan iemand helpen? 

Thanks :smiling-face:

0 Likes
5 Antwoorden
Oplossing
ImaneL
Helping Hand
Opties

Hey @Processorkoeler Tof dat je een topic opent! JE kunt de volgende remote aan jouw TV koppelen: BN59-01259B.


---------
Signature-S21-2
0 Likes
Processorkoeler
Journeyman
Opties

Dank! Ik heb 'm besteld, zodra die binnen is post ik een update.

 

 

 

ImaneL
Helping Hand
Opties

Nice! Ik wacht je update af! 


---------
Signature-S21-2
0 Likes
Processorkoeler
Journeyman
Opties

 

 

@ImaneL Hij is binnen en werkt!

Het valt me wel op dat dit model qua kwaliteit (gevoel, knoppen e.d.) wat minder is dan de ander. Maargoed, het heeft lang genoeg geduurd dus ik vind het prima.

 

Het enige wat niet werkt is de "123" knop, omdat mijn TV geen support heeft voor de smart remote UI (dat menu onderin, met spraakondersteuning etc). Ik kwam er dus achter dat de modellen 74xx en hoger dat wel hebben, maar mij was verteld dat de 7170 dat ook had. Niet dus, jammergenoeg. Een nieuwe TV kopen is een beetje te veel van het goede, mede omdat deze niet meer retour kan (tenzij je wilt ruilen met bijbetaling, haha).

 

Anyhow, bedankt voor je hulp, goed om te zien dat er iemand is die weet wat wel compatible is. Ik hoor van elk persoon weer een ander verhaal en door al die bomen zie je het bos niet meer.

 

Goed weekend!

ImaneL
Helping Hand
Opties

Tof dat je er meteen werk van hebt gemaakt! Erg fijn dat het nu wel werkt 🙂 Ik wens je ontzettend veel kijkplezier!


---------
Signature-S21-2