Support

Open search

Smart View werkt niet meer

OPGELOST
Apprentice

Hallo,

Ik heb een 6-series UHD TV geconnecteerd aan mijn internet. Laptop en TV zijn via hetzelfde netwerk verbonden. Netwerk is ok en connectie ook. Tot vorige week werkte samsung smart view via laptop en TV perfect, nu niet meer. Bij het opstarten van smart view zegt mijn laptop : no TV found. Wat kan het probleem zijn (smart view al verwijderd en herinstalleerd, maar werkt niet).

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
Black Belt 

Hahaha, het blijft een beetje knagen dat Smart View alsnog niet werkt, maar ik ben wel superblij te horen dat het nu op een andere manier wel gelukt is heel graag gedaan en een fijne avond gewenst!

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Observer

Bij mij bleef hij bleef de app telkens hangen als ik wel geconnect was met de tv (na ziggo update afgelopen dagen). 

de oplossing bij mij was bij netwerk instellingen op mijn pc hier moest ik bij mijn wifi instellingen hem van openbaar naar prive zetten. 

Hierdoor ziet mijn Tv mijn laptop  en werkt smartview weer

22 ANTWOORDEN 22
Superuser II
Superuser II

Hoi @cricri3,

Even wat vragen:

• Heb je voor mij de volledige Model Code van de tv? Staat achterop de sticker en eindigt op XXN.
  • Werkt Smartview wel op een ander device? Samsung Android telefoon, iPhone, iPad?
  • Welke Windows versie gebruik je op je Laptop? Ws. 10
  • Ook geprobeerd om em opnieuw te downloaden? Misschien is er wel een nieuwere versie.

Ik hoorde laatst wel dat de Smartview app ws. niet meer door Samsung ondersteund wordt.

Bij mij werkt het tot nu toe nog prima op mn iPad/iPhone..

Graag hoor ik van je!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Apprentice

Het modelnr is UE49KU6470SXXN

Smart view werkt wel op mijn samsung S4

laptop is een asus en idd windows 10 :smileyhappy:

dit weekend smart view 5x eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd zonder succes

vorige week nog smart view gebruikt, dus het is echt recent

ik heb zowat alle instellingen op TV als bij de laptop nagekeken, maar ik kon niks vinden

misschien heb jij een idee?

Superuser II
Superuser II

Hoi @cricri3,

Bedankt voor je reply! Volgens de Model Code UE49KU6470SXXN is de tv uit 2016.

• Is er iets veranderd in de tussentijd? Windows updates?
  • Wat is de huidige firmware/software van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Zou de 1208.2 moeten zijn.
  • Misschien proberen om de tv een keer te resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning-Zelfdiagnose->Resetten.

Keep me posted!

Groet, Dick
Apprentice

Windows heeft een cumulatieve update gedaan version 1709 for x64 gebaseerde systemen.

Huidge software op TV is 1208 en ik heb ondertussen de TV gereset.

Smart view van mijn laptop gehaald en op nieuw geinstalleerd, maar nog steeds no TV found.

Ik denk dat het probleem eerder bij de PC ligt, want de TV geeft wel toegang tot de mappen op de laptop.

Raar allemaal....

Apprentice

Bij de instellingen van mijn laptop staat er tussen bluetooth en andere apparaten TV samsung series NIET VERBONDEN, het probleem komt volgens mij van de laptop.... met HDMI kabel werkt het wel, maar verbinden via bluetooth lukt niet 

Superuser II
Superuser II

Hoi @cricri3,

Haha, zat net je vorige posting te beantwoorden. Die maar ff onderbroken..

Dat je nu die melding krijgt op je laptop over Bluetooth, is niet van belang, want Smartview werkt met WiFi.

Omdat op de tv Bluetooth altijd ingeschakeld staat, krijg je dit bericht.

Lijkt me trouwens best handig om dit met een laptop te doen. Lekker groot allemaal.

Ik had je nog niet vermeld dat ik al een tijd geen Windows meer gebruik.

Ben volledig over op Apple macOS. Bevalt me prima, maar is natuurlijk heel persoonlijk

Ik hoop echter dat je toch een oplossing voor je probleem kunt vinden. Misschien toch maar een MacBook Pro?😉😉

Suc6 met je zoektocht!

Groet, Dick
Apprentice

Bedankt voor je antwoord.... voorlopig met de kabel dan maar tenzij ik een andere oplossing vind...

Superuser II
Superuser II
Kee! Succes!

Groet, Dick
Black Belt 

Goeiemiddag @cricri3, ik was zelf nog benieuwd of Smart View het wel doet via de app voor Android vanaf een Smartphone. Op die manier hoopte ik te kunnen uitsluiten of het 'm in de TV zit of je PC/netwerk.

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Top Posters