Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Van SD naar harde schijf automatisch

(Onderwerp aangemaakt op: 19-01-2018 05:27 PM)
420 Weergaven
freja
Apprentice
Opties

Bijna dagelijks worden er automatisch apps, die ik op mijn SD schijf heb gezet, overgebracht naar mijn harde schijf????? Ik moet die dan manueel terugzetten....

Hoe komt dit ?? Is dit normaal.

 

Ook is het zo dat het grootste gedeelte van mijn apps niet naar mijn SD schijf kunnen verplaatst worden ?

Kan dit verholpen worden.

 

Ik heb een Samsung Galaxy Tab S

 

Bedankt bij voorbaat voor hulp

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @freja,

 

Welkom op de Samsung Community!

 

Helaas is het zo dat apps na een update automatisch worden teruggeplaatst naar het interne geheugen. Dit heeft te maken met hoe Android omgaat met geïnstalleerde applicaties. Hopelijk wordt dit in een toekomstige versie aangepast, maar vooralsnog zul je na iedere update de app terug moeten verplaatsen naar de SD kaart.

 

Ook is het zo dat appontwikkelaars zelf bepalen of hun app al dan niet op een SD kaart gezet kan worden. Hierdoor kan het zijn dat een app zich niet laat verplaatsen naar je SD kaart of dat de app slechts gedeeltelijk wordt verplaatst.

 

Als je meer ruimte nodig hebt kun je een kijkje nemen onder Apparaatonderhoud >> Opslag. Hier kun je overbodige gegevens verwijderen via 'Opschonen' en verder zien waar nog meer ruimte te winnen valt. Het kan het ook waard zijn om even onder Instellingen >> Apps bij alle Google-apps onder Opslag de Cache te legen.


kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @freja,

 

Welkom op de Samsung Community!

 

Helaas is het zo dat apps na een update automatisch worden teruggeplaatst naar het interne geheugen. Dit heeft te maken met hoe Android omgaat met geïnstalleerde applicaties. Hopelijk wordt dit in een toekomstige versie aangepast, maar vooralsnog zul je na iedere update de app terug moeten verplaatsen naar de SD kaart.

 

Ook is het zo dat appontwikkelaars zelf bepalen of hun app al dan niet op een SD kaart gezet kan worden. Hierdoor kan het zijn dat een app zich niet laat verplaatsen naar je SD kaart of dat de app slechts gedeeltelijk wordt verplaatst.

 

Als je meer ruimte nodig hebt kun je een kijkje nemen onder Apparaatonderhoud >> Opslag. Hier kun je overbodige gegevens verwijderen via 'Opschonen' en verder zien waar nog meer ruimte te winnen valt. Het kan het ook waard zijn om even onder Instellingen >> Apps bij alle Google-apps onder Opslag de Cache te legen.


kevin-sig
freja
Apprentice
Opties

Bedankt voor uw duidelijke uitleg. Nu weet ik waar ik aan toe ben.

 

Nogmaals dank.

zzsam
Explorer
Opties
Juist om geen gedoe te hebben met het vollopen van de interneschijf heb ik een sd kaart geplaatst.
Al mijn grote apps staan op deze SD kaart. Wat heeft het voor een zin een SD kaart te gebruiken als deze apps bij iedere update worden terug terug geplaatst op de interne hardeschijf?



0 Likes