Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy A5 2017 wifi probleem

(Onderwerp aangemaakt op: 23-10-2018 09:25 AM)
486 Weergaven
Doggo
First Poster
Opties

Beste Samsung Community,

 

Ik heb al een tijdje last van een best wel irritant probleem. Telkens wanneer ik thuis de wifi gebruik valt deze gewoon weg om de zoveel tijd. Wanneer ik de wifi of he toestel aan/uit zet is dit tijdelijk verholpen, maar het gaat toch weer verder.

 

Geen "vertificatiefout opgetreden" ofzo gewoon geen connectie meer en geen melding als ik het opnieuw een connectie maak. Ook wanneer ik zelf dan via instellingen verbind maak gaat deze soms direct wanneer ik uit instellingen ga weer uitvallen

 

Dit probleem doet zich alleen maar voor mij thuis en andere apparaten hebben hier geen last van.

 

Het enige apparaat wat hier ooit last van heeft gehad was een Samsung Smart TV nadat ik een Experia versterker heb geibstalleerd, maar dit was na 1/2 dagen weg.

 

Ik heb thuis KPN wifi, een Experia V8 modem en een Experia Versterker (Klein zwart doosje dat de wififunctie overneemt)

 

 

0 Likes
3 Antwoorden
Jan
Helping Hand
Opties

Hier ook al eens gekeken en gelezen?

0 Likes
Doggo
First Poster
Opties

Beste Jan,

 

Dit heb ik inderdaad gezien, ik snap alleen niet welke conclusie ik hieruit moet trekken.

 

Moet ik de SSID vervangen? Of zit het aan de frequentie? Ik heb geen idee.

0 Likes
Jan
Helping Hand
Opties

Bij je huidige router zullen waarschijnlijk, zowel de 2.4 als 5 GHz, een zelfde netwerknaam hebben.

Je moet nu bij 1 van beide de naam aanpassen door er bijvoorbeeld "5GHz" achter te zetten.

 

Ik zou persoonlijk de naam van de 5GHz frequentie aanpassen. Deze frequentie wordt veelal alleen gekoppeld wanneer je in de directe omgeving bent van de router. De 2.4GHz heeft veelal een groter bereik dan hoef je wellicht bij minder apparaten opnieuw de verbinding opnieuw in te stellen.

 

Wanneer je niet thuis bent in deze materie kun je de eigen provider helpdesk (KPN< Ziggo, etc.) bellen en vragen dit op afstand te doen. Zij bellen dan in op de router en passen de naam aan zoals jij die wil. Is voor hun een fluitje van een cent.

 

Succes,

 

Jan