Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Android 8.0 Oreo komt eraan voor de Samsung S8 en S8+!

(Onderwerp aangemaakt op: 13-02-2018 04:04 PM)
6341 Weergaven
Lot
Big Cheese
Opties

Sommigen van jullie kijken er al een tijdje naar uit: Android Oreo!
Binnenkort wordt deze nieuwe softwareversie uitgerold, als eerste voor de S8 en S8+.
Welke nieuwe functies kun je verwachten? Ik licht er enkele voor je uit!

 

Verschillende badges voor je notificaties

Per app kun je het type badge instellen: geen badge, met nummer van het aantal notificaties van de betreffende app, of alleen een bolletje. Wanneer je naar beneden veegt en kiest voor ‘Alles wissen’, kun je ook de badges direct wissen.

 

Oreo notification badges.PNG

 

Meer opties voor apps op je homescreen

Als je nu Android 7 hebt, ken je dit vast al. Houd een app op je homescreen even ingedrukt en je ziet wat shortcut opties, zoals het verwijderen van de badge. Vanaf Android 8 kun je nu zelf 5 verschillende functies toevoegen! Kies bijvoorbeeld met Google Maps direct de route naar je huis of ga met YouTube vanuit je homescreen meteen naar de Trending video’s.

 

Oreo homescreen app options.PNG

 

Het type notificatie per app instellen

Sommige meldingen zijn belangrijker dan andere. Dat betekent echter niet dat je helemaal geen meldingen van een bepaalde app wil ontvangen. In Android 8 kun je per app kiezen hoe je de melding wil ontvangen: met pop-up en geluid, alleen met geluid, zonder geluid of helemaal niets.

 

Oreo notification importance.PNG 

Tijdelijk snoozen van een melding

Je kent het wel: er komt een appje binnen terwijl je ergens anders mee bezig bent en veegt hem weg. Of je krijgt een melding van de kalender over een taak op jouw to-do list waar je over een uur pas echt tijd voor hebt. Vervolgens vergeet je het… Dat is voorbij met deze nieuwe functie, want je kunt een binnenkomende melding nu snoozen! Je kiest zelf wanneer de melding weer moet verschijnen :smiling-face:

 

Oreo notification snooze.PNG

 

Nieuwe opties voor het Samsung Keyboard

Er is een nieuwe toolbar toegevoegd om sneller te navigeren en er zijn vier verschillende thema’s beschikbaar met een hoog contrast. Verder kun je nu naast WhatsApp ook in het Samsung Keyboard gebruik maken van GIFjes!

 

Oreo Samsung keyboard.PNG

 

Apps samenvoegen voor multiwindow

Voor degenen die vaak gebruik maken van multiwindow is dit een toffe nieuwe functie: je kunt apps die je vaak naast elkaar opent, nu samenvoegen. Dat zorgt ervoor dat je de twee apps met een soort shortcut tegelijk kunt openen en gebruiken, zoals bijvoorbeeld YouTube en de browser.

 

Oreo multiwindow.PNG

 

Nieuwe mogelijkheden vergrendelscherm

Voor het vergrendelscherm zijn er meerdere soorten klokken beschikbaar: vier digitale en vier analoge.
Ook kun je de achtergrond van de notificaties aanpassen. Je kunt hem op volledig transparent zetten, zodat jouw achtergrondfoto of jouw thema mooi te zien blijft.

 

Oreo lock screen.PNG

 

Dit zijn slechts enkele van de nieuwe functies die beschikbaar komen in Android Oreo op jouw S8(+).

Laat je het weten als je de update hebt gedownload en wat je ervan vindt? Ik ben benieuwd!


---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
224 Antwoorden
SjorsK
Maestro
Opties

Je kan de app die je niet gebruikt disablen (Onder applications) :smiling-face: Dan doet ie verder niks meer

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

De reden dat ik het vroeg is dat je eerst sprak over onze e-mail app en daarna over Inbox by Gmail. Misschien dat zij de app nog moeten updaten voor Oreo, dat is een ondersteuning die Google moet bieden. Je kunt altijd nog even de app verwijderen en opnieuw installeren. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
JohanVanV
Pathfinder
Opties
Ik snap je punt, maat als ik vanaf mijn Windows PC met Gmail een mail verstuur naar het bewuste account waarvoor in de Samsung mail app gebruik, gaat de badge count ook niet goed. Mijn enige conclusie kan zijn (niet gehinderd door enige kennis van zaken), dat het NIET aan de "verzendende partij" ligt, maar aan de combinatie Android 8.0 / Samsung mail app (v 5.0.02.16)
0 Likes
Steffenm
Voyager
Opties

ik kan bevestigen dat de mail app van samsung goed is. alles wat binnenkomt krijg ik een badge van.. wat helaas met alle android en apple smartphones voorkomt is dat er iets niet 100% goed gaat en dat je een fabrieksreset moet uitvoeren.zelfs met windows heb ik dat met een update iets fout gaat.alleen hier hoef je de app maar te verwijderen en te vv. helaas gaat dat niet met de samsung mail.

ps gmail app is van google.. het zou gek zijn als deze nog niet voor oreo is geoptimaliseerd😉

Steff
0 Likes
JohanVanV
Pathfinder
Opties
Hi, ik heb ook nooit gezegd dat ik geen badge krijg, maar de badge-count slaat nergens op...
0 Likes
Steffenm
Voyager
Opties

sorry ik bedoel mijn count gaat ook goed...

😏

Steff
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Heb je het account al eens geprobeerd te verwijderen en opnieuw ingesteld, Johan? Het kan namelijk ook met de server te maken hebben, dit zou ook een reden kunnen zijn waarom het voor Steffen wél werkt. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
JohanVanV
Pathfinder
Opties
Hi Nick, bedoel je mijn Gmail account of het account dat ik gebruik in combinatie met de Samsung Mail app?
Dat laatste heb ik gedaan en heeft geen effect gehad
0 Likes
Stefan8
First Poster
Opties

Hallo, SmartSelectImage_2018-03-01-18-08-39.png

 

Bij mij duurt het altijd enorm lang voordat ik bepaalde updates ontvang. Ik zit nu nog op de beveiligingsupdate van november. Ik zou graag sneller willen updaten. Ik heb mijn S8 gekocht bij bol.com dus verwacht niet dat hier een provider tussen zit. Kan iemand mij helpen?

0 Likes
Steffenm
Voyager
Opties

installeer eens phone.info app. kijk eens uit welk land de telefoon komt.

ik heb hem via kpn. ze geven een unbranded toestel

Steff
0 Likes