Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Android 8.0 Oreo komt eraan voor de Samsung S8 en S8+!

(Onderwerp aangemaakt op: 13-02-2018 04:04 PM)
6397 Weergaven
Lot
Big Cheese
Opties

Sommigen van jullie kijken er al een tijdje naar uit: Android Oreo!
Binnenkort wordt deze nieuwe softwareversie uitgerold, als eerste voor de S8 en S8+.
Welke nieuwe functies kun je verwachten? Ik licht er enkele voor je uit!

 

Verschillende badges voor je notificaties

Per app kun je het type badge instellen: geen badge, met nummer van het aantal notificaties van de betreffende app, of alleen een bolletje. Wanneer je naar beneden veegt en kiest voor ‘Alles wissen’, kun je ook de badges direct wissen.

 

Oreo notification badges.PNG

 

Meer opties voor apps op je homescreen

Als je nu Android 7 hebt, ken je dit vast al. Houd een app op je homescreen even ingedrukt en je ziet wat shortcut opties, zoals het verwijderen van de badge. Vanaf Android 8 kun je nu zelf 5 verschillende functies toevoegen! Kies bijvoorbeeld met Google Maps direct de route naar je huis of ga met YouTube vanuit je homescreen meteen naar de Trending video’s.

 

Oreo homescreen app options.PNG

 

Het type notificatie per app instellen

Sommige meldingen zijn belangrijker dan andere. Dat betekent echter niet dat je helemaal geen meldingen van een bepaalde app wil ontvangen. In Android 8 kun je per app kiezen hoe je de melding wil ontvangen: met pop-up en geluid, alleen met geluid, zonder geluid of helemaal niets.

 

Oreo notification importance.PNG 

Tijdelijk snoozen van een melding

Je kent het wel: er komt een appje binnen terwijl je ergens anders mee bezig bent en veegt hem weg. Of je krijgt een melding van de kalender over een taak op jouw to-do list waar je over een uur pas echt tijd voor hebt. Vervolgens vergeet je het… Dat is voorbij met deze nieuwe functie, want je kunt een binnenkomende melding nu snoozen! Je kiest zelf wanneer de melding weer moet verschijnen :smiling-face:

 

Oreo notification snooze.PNG

 

Nieuwe opties voor het Samsung Keyboard

Er is een nieuwe toolbar toegevoegd om sneller te navigeren en er zijn vier verschillende thema’s beschikbaar met een hoog contrast. Verder kun je nu naast WhatsApp ook in het Samsung Keyboard gebruik maken van GIFjes!

 

Oreo Samsung keyboard.PNG

 

Apps samenvoegen voor multiwindow

Voor degenen die vaak gebruik maken van multiwindow is dit een toffe nieuwe functie: je kunt apps die je vaak naast elkaar opent, nu samenvoegen. Dat zorgt ervoor dat je de twee apps met een soort shortcut tegelijk kunt openen en gebruiken, zoals bijvoorbeeld YouTube en de browser.

 

Oreo multiwindow.PNG

 

Nieuwe mogelijkheden vergrendelscherm

Voor het vergrendelscherm zijn er meerdere soorten klokken beschikbaar: vier digitale en vier analoge.
Ook kun je de achtergrond van de notificaties aanpassen. Je kunt hem op volledig transparent zetten, zodat jouw achtergrondfoto of jouw thema mooi te zien blijft.

 

Oreo lock screen.PNG

 

Dit zijn slechts enkele van de nieuwe functies die beschikbaar komen in Android Oreo op jouw S8(+).

Laat je het weten als je de update hebt gedownload en wat je ervan vindt? Ik ben benieuwd!


---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
224 Antwoorden
Stefan8
First Poster
Opties

Ik heb deze app gedownload : https://play.google.com/store/apps/details?id=org.vndnguyen.phoneinfo&hl=nl

 

De app geeft aan dat de telefoon in Vietnam is gemaakt. Bij CSC country staat Luxemburg:SmartSelectImage_2018-03-01-20-13-20.png

 

Betekent dit dat ik updates uit Luxemburg moet krijgen?

0 Likes
Steffenm
Voyager
Opties

dat klopt. de telefoon is geen nederlands toestel maar eentje uit luxemburg.

 

Steff
0 Likes
Stefan8
First Poster
Opties

Nou lekker is dat van bol.com. Is het mogelijk dit aan te passen naar Nederlands unbranded?

0 Likes
Steffenm
Voyager
Opties

het is mogelijk om de nederlandse firmware te installeren. is omslachtig. maar ik heb  het regelmatig gedaan met mijn poolse note4.helaas kon er geen nederlandse firmware op.

in de firmware zit namelijk bepaalde 4g freq. die gebruikt kunnen worden in desbetreffend land. ook bv de VOlte (bellen met beter geluid) kan het soms niet doen door de landcode.

Steff
0 Likes
Steffenm
Voyager
Opties

je kan bol.com een bericht sturen en aangeven dat dit toestel geen nl toestel is. 

via sammobile zijn alle firmwares te krijgen.  let wel op dat je een sm-g950f toestel hebt. die kan de nederlandse firmware hebben.  het kan wel zijn dat samsung aangeeft dat de garantie vervalt. 

 

Steff
0 Likes
JohanVanV
Pathfinder
Opties
Op de sammobile site, kun je de Nederlandse ROM downloaden. M.b.v. de PC-toop ODIN kun je je S8 flashen. Omslachtig? Een beetje, maar als je je aan de juiste volgorde houdt gaat het lukken
0 Likes
Stefan8
First Poster
Opties

Ik heb inderdaad de SM-G950F. Kan het dus zijn dat als ik hem Nederlands maak bepaalde functies niet meer goed werken?

 

Ik krijg ook regelmatig de melding dat als ik de instellingen van mijn serviceprovider wil overnemen ik de telefoon naar de fabrieksinstellingen moet resetten. Kan dat iets hiermee te maken hebben, en als ik dit doe wordt het dan een Nederlands toestel? Deze meldingen begonnen op het moment dat ik de Sim-kaart in de telefoon deed. Dit was voorheen een prepaid kaartje en nu een sim-only van Simpel.

 

0 Likes
Steffenm
Voyager
Opties
0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties

Pas wel op met firmware versies op een dergelijke site, Odin is een gelekte interne tooling van Samsung die alleen bedoeld is voor intern gebruik. Daarnaast zijn er in de tussentijds firmware updates uitgevoerd waardoor de tooling niet altijd meer compatibel is en de kans bestaat dat je hiermee je apparaat hard bricked (Oftewel: Sloopt). Gebruik is daarom ook volledig op eigen risico :winking-face:

Wees gewaarschuwd.

 

Meer informatie:

https://www.xda-developers.com/samsung-galaxy-s8-note8-bootloader-odin/

 

 

0 Likes
JohanVanV
Pathfinder
Opties
Zal dat niet ontkennen. Sammobile heeft een link naar de ODIN versie die je MOET gebruiken voor het Flashen van Android Oreo op de S8. Andere ODIN versies geeft enorm veel ellende. Hier spreekt een ervaringsdeskundige....
De reden waarom mensen dit doen, roept Samsung over zich af met het trage updatebeleid🤐
0 Likes