Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

samsung watch bluetooth

(Onderwerp aangemaakt op: 30-04-2019 05:51 PM)
336 Weergaven
paul100
Journeyman
Opties

Is het probleem van de bluetooth verbinding tussen Samsung watch en bijvoorbeeld een Nokia 8.1 inmiddels opgelost? Ik wil de watch gaan kopen. Door diverse updates (Android Pie en de software van de watch) zou het probleem zijn opgelost. Is dit ook werkelijk zo? 

0 Likes
14 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @paul100,

 

Ik zie op de UK Community dat dit door middel van een update verholpen is. Wellicht dat je hem in de winkel kunt proberen te koppelen?

rsz-846676
0 Likes
paul100
Journeyman
Opties

Dankjewel voor dit antwoord. Ik ga de watch zeker kopen. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Top! Laat je weten hoe hij bevalt?

rsz-846676
0 Likes
paul100
Journeyman
Opties

Zal ik doen

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Top. Fijne avond!

rsz-846676
0 Likes
paul100
Journeyman
Opties

Zoals beloofd een terugkoppeling hoe één en ander is verlopen met mijn Nokia 8.1 (android Pie) en de verbinding met de Samsung Watch 46 mm.

 

Afgelopen maandag het horloge ontvangen, prachtig verpakt en zeer mooi qua vormgeving. De koppeling met de Nokia 8.1 verliep niet zonder problemen, maar lukte uiteindelijk wel. Wat noodzakelijk was, dat op de Nokia 8.1 de bluetooth verbinding handmatig via het instellingen menu tot stand moest worden gebracht. Pas daarna ging het horloge verder met de installatie en kwam er ook beeld op het display van het horloge en waren de functies in de app bruikbaar. De update daarna van het horloge verliep vlekkeloos alsmede de update van de app op de telefoon. Alle functies van het horloge werken in combinatie met de Nokia 8.1.

 

Na een dag bleek dat de bluetooth verbinding niet automatisch werd hersteld als de telefoon en het horloge buiten elkaars bereik kwamen. Dat is lastig en is al vele malen genoemd op diverse forums. Hiervoor heb ik de opossing gevonden in een app op de telefoon genaamd "Auto Connect Bluetooth Devices" (staat gewoon in de play store van Google). Dit kleine programmaatje scant voortdurend de verbinding en herstelt de verbinding ook moeiteloos. 

 

Al met al ben ik zeer tevreden over de prachtige telefoon en het prachtige horloge.

0 Likes
paul100
Journeyman
Opties

Nog één vraag rest mij en wel dit.

 

De app S Health werkt zowel op de telefoon (Nokia 8.1) als op de Samsung Watch. Echter een update naar de nieuwste versie lukt niet en er komt dan een melding dat er een andere app nodig is op de telefoon om dat wel mogelijk te maken. Er wordt echter niet gezegd om welke extra app dat gaat... 

 

Dus hoe kan ik de nieuwste versie van de S Health app gebruiken en welke andere app is daarvoor nodig?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Je kunt dus de update niet ontvangen voor Samsung Health? Of bedoel je een update voor jouw horloge?


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
paul100
Journeyman
Opties

Nee de update voor S Health wordt niet geïnstaleerd met de melding dat er mogelijk een andere app eerst moet worden gezet op de telefoon... Mijn vraag is om welke app dat gaat? Ik krijg in de Wear app (op mijn telefoon) nu steeds de melding dat er een update is van S Health, die zich echter dus niet laat installeren.

 

Op het horloge zit wel de nieuwe S Health app. En het synchoniseren lukt ook tussen telefoon en horloge.

0 Likes