Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Spraakondersteuning Nederlands s10 whatsapp

(Onderwerp aangemaakt op: 01-05-2019 12:31 PM)
31419 Weergaven
Collin2
Apprentice
Opties

Waarom heeft mijn oude s7 edge wel  spraakondersteuning in het Nederlands bij whatsapp, maar mijn nieuwe s10 niet? En als dat nog met een update komt, wanneer?

13 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hi Collin,

 

Over welke spraakondersteuning heb je het precies? WhatsApp zelf biedt in principe alleen ondersteuning om spraakberichten op te nemen en deze te versturen. Spraak naar Tekst biedt ondersteuning voor iedere taal die door Google wordt ondersteund, want dit is een functie van Google. Dit is dus ook het Nederlands... Ergens mis ik dus wat je precies bedoelt.


kevin-sig
0 Likes
Collin2
Apprentice
Opties

In de instelling van de spraakondersteuning van wa staat dat samsung en niet google dit ondersteund. Ik kan het ook niet veranderen.

0 Likes
Mariska2
First Poster
Opties

Ik heb precies hetzelfde. kan wel het grijze microfoontje aanvinken maar geeft de spraak dan in het engels en krijg deze niet naar Nederlands. 

0 Likes
Evana16
First Poster
Opties

Hier hetzelfde probleem,

Altijd bij mijn s8 berichtjes ingesproken die dan omgezet werden naar tekst,maar nu geeft mijn nieuwe S10 aan dat Nederlands geen optie is dus alleen Engels.. . Dat is toch raar?

Waarom.bij dit nieuwe toestel niet?

Nick
MegaStar
Opties

Dit klopt. Momenteel wordt er gebruik gemaakt van Voice via Bixby, wat dus nog niet in het Nederlands beschikbaar is.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Je zou een toetsenbord dat standaard gebruik maakt van Google's spraakgestuurd typen kunnen installeren, zoals Google's eigen GBoard. In het begin kon je via de notificatiebalk als toetsenbord ook kiezen voor "Google spraakgestuurd typen" (wat ik in eerste instantie dacht dat je gebruikte, vandaar mijn verwarring), maar zo te zien is dat momenteel niet beschikbaar - wellicht door een bug, wellicht door een bewuste keuze van Google. 


kevin-sig
Rollergirl
First Poster
Opties
Mooi balen... ik mis dit spraak-naar-tekst enorm! Bixby gebruik ik niet, wil ik ook helemaal niet. Word je gewoon opgedrongen!
Oplossing
jan64nl
First Poster
Opties

Werd hier ook mee geconfornteerd. Heel vervelend en storend. Heb het opgelost door Google assistent te installeren en vervolgens samsung spraakinvoer uit te schakelen (instelling, apps, samsungspraakinvoer en dan uitschakelen). Pas dan is google standaard spraakinvoer en kan je gewoon in het Nederlands spraak invoeren.

zoals het hoort!

Collin2
Apprentice
Opties

Bedankt. Met de Google app is het gelukt en kan ik wa gebruiken terwijl ik praat. Gek dat Samsung dit niet gewoon ondersteunt. 

Gr. Collin

0 Likes