Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen geluid uit Samsung UE50MU6100 TV gekoppeld aan de Home Cinema HT-J4500 5.1 Surround set - via HDMI ARC

(Onderwerp aangemaakt op: 12-02-2019 02:25 PM)
8789 Weergaven
ciboss
Journeyman
Opties

Ik krijg geen TV-geluid meer uit mijn Home Cinema HT-J4500.
Ik heb alle discussies in dit forum gelezen en al mijn instellingen nog eens nagezien:

HDMI-verbinding tussen TV en Home Cinema is wel degelijk vanuit HDMI3 (ARC)
Anynet+ (HDMI-CEC) is ingeschakeld.

Home Cinema luidsprekerstest is perfect. 
Home Cinema luidsprekers in front werken wel bij Radio en CD, enkel niet via TV.

TV-beeld komt binnen via Telenet-digicorder (HDMI1).

Zelfde installatie werkte tot voor enkele dagen prefect. Sinds het recent afspelen van een DVD is er misschien iets veranderd ? 

Bij instellingen TV-geluid vind ik de Home Cinema niet terug. Is dat normaal?

20190205_105110[1].jpg20190205_105920[1].jpg20190205_110324[1].jpg20190205_110435.jpg

 

0 Likes
14 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Zou je het kunnen testen door de audio vanuit de Telenet-decoder direct te laten lopen? Dus de HDMI kabel die je nu tussen de tv en jouw Home Cinema set hebt zitten kun je even switchen.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
ciboss
Journeyman
Opties

heb zopas HDMI kabel geswitcht maar zonder resultaat.

Momenteel heb ik terug één kabel tussen TV en Home Cinema (op HDMI ARC) en één kabel tussen TV en Telenet digicorder . Bij switchen krijg ik ook problemen met TV-beelden maar geen oplossing van het geluidsprobleem.

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

@ciboss Voor zover ik zie zou alles juist aangesloten moeten zijn. Kun je alles eens ontkoppelen en de tv vervolgens resetten? Hierna mag je alles weer koppelen met deze instructies

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
ciboss
Journeyman
Opties

bedankt voor je antwoord.

Ik heb de instructies gevolgd, eerst TV resetten, dan Geluid ... maar ik vind op mijn TV geen "luidsprekerinstellingen , ook niet een knop Audio-Uit.

Ik vind ook geen mogelijkheid om op dit scherm een "nieuw apparaat" toe te voegen. ???

Wat zou er verkeerd gegaan zijn?

 

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hmm, apart! De eerste stappen zijn verder wel juist ingevoerd? Je kunt in dit geval testen of de Home Cinema Set wel werkt in deze setting op een andere televisie. Laat me weten hoe dat gaat!

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
ciboss
Journeyman
Opties

even testen op een andere televisie is niet zo realistisch als je maar één TV ter beschikking hebt ... en bij buren of familie is dat niet zo evident.

Hoe komt het dat ik die instellingen ivm luidsprekersinstellingen op mijn Home Cinema J4500 niet terug vind?  

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Dat is inderdaad apart. Kun je een ander apparaat op de HDMI aansluiting van de tv aansluiten, met dezelfde kabel die je op de Home Cinema set hebt aangesloten?


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
ciboss
Journeyman
Opties
Heb HDMI kabel van Telenet gewisseld met HDMI kabel van Home Cinema. Telenet digicorder werkt normaal en Blue Ray dvd speler ook maar geluid van TV komt niet door via functie "B In ".
En nu?
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Het lijkt dus nu aan de poort te liggen, want deze poort werkt ook niet voor andere bronnen?


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes