Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Wifi samtal

(Topic created on: 13-02-2023 10:54 AM)
292 Views
jaon7m
Student
Options
Har aktiverat funktionen, operatör har wifi på alla sina sim kort. Dock har jag ingen teckning. Någon som vet vad problemet kan vara? Samsung fold 4, köpt på refurbed tror telefonen kommer från Frankrike från första början. 
5 REPLIES 5
CrankyOldMan
Student
Options
Ibland går det att testa så alla funktioner fungerar korrekt via utvecklaralternativ, vet tyvärr väldigt lite om vad man ska titta efter där. Men kan vara värt att titta runt lite om du inte vill betala för att lämna in den någonstans. Utvecklarläget måste aktiveras först. Det gör du på följande vis:

https://m.youtube.com/watch?v=Lh2pLAioPm0

Hoppas att det löser sig.
Emmi S
Community Manager
Options

Hej @jaon7m 

Som @CrankyOldMan kan det handla om mjukvaran. I och med att telefonen kan vara från Frankrike, så kan det vara så att mjukvaran inte stödjer operatören du har 😕

/Emmi
0 Likes
Gallain
Explorer
Options
Hur menar du? Wifi på simkort? Om du har ett simkort med bara "surf" i telefonen så funkar det inte. Men om du kopplar upp dig på ett separat wifinät så borde det fungera bättre.

Eller hur gör du?
0 Likes
jaon7m
Student
Options
Beställde ett e sim genom leverentör då börja det fungera. Dock är samsung alltid inställd på att prioritera mobil nät framför wifi samtal.
Flesners
Apprentice
Options
Om du har Tre är det de som alltid prioriterar mobilnät över wifi samtal. Tidigare hade jag ett simkort hos Telia och där kunde jag välja frivilligt vilken tjänst ville jag prioritera. Samma möjlighet hos Telenor.

Det fanns en liten app som hette Activity Launcher Beta (Android) som lät dig ändra den här inställningen oavsett operatörens preferenser men sedan Android 13 släpptes, tyvärr slutade denna funktionen i appen fungera. 😔