Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

What is happening to Samsung Upgrade + ?

(Topic created on: 04-01-2022 11:07 AM)
104 Views
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options
I've been in the Upgrade + programme since my Note 10 plus, upgraded after a year to Note 20 Ultra and got a S20 5G for my wife as well. So far we're both happy with the programme and it's time to upgrade my wife's S20 5G any day now, and mine a month later.

Checked the Samsung store and saw this notice;

"Vi ser löpande över våra Upgrade+ och Trade-in erbjudanden och har beslutat att tillfälligt pausa dessa på Samsung hemsida. Vi har i dagsläget inget fastställt datum för när vi öppnar upp för liknande erbjudanden igen." 

And yes indeed, Samsung Upgrade + is removed as a purchase option, just now Klarna and direct pay as options. 

This makes me really worried, has Samsung decided to silently kill the programme by not adding new customers? 

Will this mean that they will try to get rid of us existing customers too by not offering all the latest but just one device? 

This apparently was the case for the last updated Upgrade + website I could find offering only S215G och S21 Ultra... No mention of Note, Z Flip or Z Fold devices whatsoever... 😞 😞😓😩

Anyone with more info on this?

image


124 REPLIES 124
Mackovich
Explorer
Options
Snart lanseras S22 Ultra. 
Hur går det med Upgrade? Kommer Samsung lyckas få ordning på det minst sagt problematiska upplägget? 
Andrea Bas
Apprentice
Options

crazy!

0 Likes
Andrea Bas
Apprentice
Options

hi Oxygenic how did you manage to get at list one upgraded? 

0 Likes
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options
Well, it just actually worked the 999th time I tried... But it seems as everyone got mixed results at that time, just because it worked for me, in others couldn't upgrade and choose the same phone that very same day. So I have no clue
0 Likes
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options
Japp, samma här. Jag blev utlovad kompensation för allt krångel, lyckades till sist göra en upgrade på min ena telefon, den andra sade jag upp. Men alla försök att få ett svar av Samsung om den utlovade kompensationen bemöts bara med tystnad nu. De svarar inte alls längre...
0 Likes
yabosid
Pioneer
Options
Tittar in i konversationen igen. 17 jan passerar jag 12 månaders strecket och jag har siktet inställt på en S22 Ultra när den släpps. Känns ju inte särskilt tryggt att läsa era erfarenheter.
0 Likes
Mackovich
Explorer
Options
@elinh? Ngn uppdatering?
0 Likes
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options
@ElinH har tyvärr slutat på Samsung sedan årsskiftet, vi kommer få en ny moderator inom kort, gissar på att någon av de andra moderaterna hoppar in här tills dess.

Status i den här härvan är oklar skulle jag säga, själv väntar jag på kompensation efter att för ett par månader sedan lyckats uppgradera en av mina två lurar till en S21U, den andra avslutade jag.

Går det fortfarande inte att uppgradera era lurar?
0 Likes
Mackovich
Explorer
Options
Jag har inte provat nu, men vill veta att det kommer funka när S22 Ultra släpps.
0 Likes
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options
Haken är ju att man inte kan prova i förväg, det går bara om din nuvarande telefon är 12 månader. Men, S22U (ser ut som en Note om man får tro ryktena) kommer ju först i vår, då kan man tycka att de borde fixat allt eller avslutat programmet helt. Oavsett så kan du ju testa då, skulle det inte funka då så finns det andra liknande upplägg med "leasing" och fritt byte efter ett år - som Telenor Change som jag själv har, Komplett har något liknande. Eller så tar man den via operatör med vanlig avbetalning om man inte vill betala allt på en gång. Så, med andra ord: oavsett Samsung Upgrades status i vår kommer du kunna skaffa dig din S22U! :smiling-face:

I think it would be interesting to know if others have successfully upgraded now, or if there still is problems with the programme?