op 14-08-2021 09:02 AM
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 14-08-2021 11:29 AM
Hoi @DeLange78,
Deze functie is momenteel alleen beschikbaar op de Samsung Galaxy Watch4 en de Samsung Galaxy Watch4 Classic. Het lijkt erop dat deze functie per abuis zichtbaar is in Samsung Health met een gekoppelde Watch3, maar daarvoor zou de Watch3 nog geüpdatet moeten worden. Samsung onderzoekt momenteel of dat haalbaar is.
op 14-08-2021 11:29 AM
Hoi @DeLange78,
Deze functie is momenteel alleen beschikbaar op de Samsung Galaxy Watch4 en de Samsung Galaxy Watch4 Classic. Het lijkt erop dat deze functie per abuis zichtbaar is in Samsung Health met een gekoppelde Watch3, maar daarvoor zou de Watch3 nog geüpdatet moeten worden. Samsung onderzoekt momenteel of dat haalbaar is.
op 14-08-2021 11:35 AM
op 20-08-2021 10:07 PM
Ja ja...het lijstje van de niet functioneren onderdelen worden steeds groter. 1) Contactloos betalen werkt niet 2) ECG werkt niet 3)Bloeddruk werkt niet 4) De batterij duur is veel minder dan de specs en nu 5) Zuurstof meting (continue) werkt niet terwijl dat wel als optie is weergegeven. Heb de Watch3 nu een paar dagen maar overweeg deze binnen 8 dagen te retourneren! Er triest allemaal. Maar er lijkt erop dat de meeste consumenten dit wel accepteren (299 euro ??!).
op 21-08-2021 07:32 AM
1) Contactloos betalen (Samsung Pay) is iets wat de banken moeten ondersteunen en die liggen hier momenteel voor. Dat is inderdaad heel vervelend dat dit nog altijd niet rond is;
2) ECG werkt prima, mits gekoppeld met een Samsungtelefoon zoals ook aangekondigd:
3) Bloeddruk ook, gaat immers via dezelfde app;
4) Batterijduur is afhankelijk van wat je aan hebt staan, Samsung geeft een gemiddeld gebruik weer in de specs en die klopt. Komt de batterijduur niet overeen? Dan gebruik je hem bovengemiddeld bij een kortere batterijduur of benedengemiddeld bij een langere batterijduur;
5) Dat is nooit zo weergegeven. Zuurstofmeting is altijd al een sensor geweest die je handmatig moet activeren. Dat heeft Samsung vanaf Unpacked al zo getoond. Dit betreft zuurstofmeting tijdens de slaap, en dat wordt onderzocht of het naar de Watch3 gebracht kan worden. Maar dit is aangekondigd als een functie voor de Watch4.
Als je niet tevreden bent, dan is dat jammer en staat het je natuurlijk vrij hem te retourneren en iets te zoeken wat wel aan jouw verwachtingen voldoet. Maar sommige dingen die je hier opnoemt kloppen gewoon niet.
Fijn weekend!
21-08-2021 05:24 PM - bewerkt 21-08-2021 10:54 PM
De optie zuurstofmeting tijdens slapen heeft mij in dit opzicht op de verkeerde been gezet. Daarnaast, en dat ben ik vergeten hier te vermelden, gaat het over niet Samsung Android toestellen. In de specificaties wordt dat niet vermeld. De Samsung health monitor werkt dus niet op deze toestellen waardoor je niets heb aan deze mooie nieuwe functionaliteiten. M.b.t. contactloos betalen: Er zijn watches die wel contactloos kunnen betalen zoals de Garmin dus waarom zal de Samsung dat niet kunnen? Beschikt trouwens over NFC waardoor contactloos betalen mogelijk is. Samsung is in hun specificaties ook niet helder hierover. Door hiermee achteraf geconfronteerd te worden met al die beperkingen ontstaat er behoorlijke wat irritaties. De grote ergernis vooral bij de niet Samsung Android gebruikers zoals ook bij mij nu het geval is. Deze klachten vind je dus namelijk ook erg veel op verschillende forms/communities. Als je zoekt zal je daar ook zeker tegen aanlopen. Als je i.d.d. een Samsung Android toestel heb dan heb je voor het grootste gedeelte gelijk! Maar wees eens eerlijk , je kan toch als fabrikant niet maken dat de meeste belangrijkste opties waarvoor de consumenten zo'n Watch aanschaffen niet werken op een niet Samsung toestel. De specificaties (compatible) die Samsung zelf opgeven zijn:
Android 10.0, Android 5.0 Lollipop, Android 5.1 Lollipop, Android 6.0 Marshmallow, Android 7.0 Nougat, Android 7.1 Nougat, Android 8.0 Oreo, Android 9.0 Pie
Na een aantal dagen spelen met mijn Watch3 zie ik best wel hele goede dingen die de Watch te bieden heeft. Wat ik doe weet ik dus nog niet maar 1 ding is zeker dat Samsung niet kan maken om bepaalde functies af te schermen voor hun eigen merk Android toestellen.
op 23-08-2021 03:29 PM
Driewerf hoera voor deze rake analyse.