Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Smartwatch 's nachts opladen

(Onderwerp aangemaakt op: 09-09-2020 02:26 PM)
2885 Weergaven
Leonides
Apprentice
Opties

Kan het kwaad voor de accu als ik mijn Samsung Smartwatch de hele nacht aan de oplader laat liggen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Het is voor een accu in het algemeen niet bevorderlijk om langere tijd aan de oplader te liggen terwijl hij al vol is. De accu slijt dan sneller en gaat op den duur minder lang mee. Een paar keer kan echt geen kwaad, maar elke nacht over een periode van een paar jaar kan weldegelijk een negatief effect hebben.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Het is voor een accu in het algemeen niet bevorderlijk om langere tijd aan de oplader te liggen terwijl hij al vol is. De accu slijt dan sneller en gaat op den duur minder lang mee. Een paar keer kan echt geen kwaad, maar elke nacht over een periode van een paar jaar kan weldegelijk een negatief effect hebben.

kevin-sig
FlorianK
Navigator
Opties

Helemaal eens met KevinW: laad de batterij niet langer op dan nodig is. 

Van verschillende batterij-nerds heb ik ook begrepen dat je de batterij het beste tussen 20% en 80% kan houden om zo een optimale levensduur te behouden. Mijn ritme is dus om dagelijks ('s avonds) de watch op de oplader te leggen en voordat ik werkelijk ga slapen weer om doe, zodat batterij percentage niet 100% wordt. 

https://androidworld.nl/apps/accubattery-meet-accucapaciteit-verlengt-levensduur/

Zelf geloof ik ook wel in dit verhaal. Heel practisch gezien: tijdens het laden van 80% tot 100% wordt de batterij significant warmer wat duidt op meer weerstand tijdens het laden. Dit kan dus mogelijk ook de kwaliteit/levensduur van de batterij aantasten.  

Leonides
Apprentice
Opties
bedankt voor de antwoorden allemaal!
0 Likes