Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung health app telt verbrandde calorieën niet op bij calorieëndoel?

(Onderwerp aangemaakt op: 02-08-2021 02:56 PM)
2839 Weergaven
Jantine9
Apprentice
Opties
Hallo allemaal. Ik heb een vraagje.
Ik vind het erg handig dat al mijn gegevens worden opgeslagen in samsung health, zodat ik kan zien hoeveel ik loop, fiets, sport en hoe goed mijn conditie verbetert. Daarvoor heb ik hem immers gekocht!

Alleen loop ik tegen 1 probleem aan. Volgens samsung health, die weet dat ik een kantoorbaan heb, zou ik dagelijks 1550 calorieën moeten eten. Ik voer netjes mijn eten in om aan dit doel te komen. Alleen als ik bijvoorbeeld 50 km op een dag fiets, waardoor ik ruim 1000 kcal extra zou moeten eten, zegt samsung health nog steeds dat ik 1550 kcal moet eten. Dat klopt natuurlijk niet. Hebben meer mensen dit, is het normaal dat samsung dit niet berekent?
0 Likes
11 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Samsung health geeft een gemiddelde aan en dat zal ook zo blijven.

Meer sporten betekent niet dat je meer (calorieën) nodig hebt. Je moet gewoon 2 a 3 gezonde maaltijden per dag eten. Veel groente en voldoende vlees/vis. Na 50km fietsen is het belangrijk dat je proteïne binnenkrijgt. En als er spierpijn bij komt kijken dan is het de dagen na die training van 50km ook belangrijk dat je gezond blijft eten, genoeg proteïne bij elke maaltijd, tussen de 30 en 40 gram proteïne per maaltijd. Calorieën doen er verder niet toe.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Jantine9
Apprentice
Opties
Sorry hoor maar wat je hier zegt klopt helemaal niet. Ik heb zelf voeding gestudeerd en het is algemeen bekend dat meer beweging = meer verbranding. Iemand die 80 km op een dag fietst moet grofweg twee keer zoveel eten als iemand die de hele dag op de bank zit. Calorieën doen er wel degelijk toe, want deze heb je nodig om energie uit te halen. Deze haal je uit koolhydraten vetten en eiwitten. Waarom zouden mensen die af willen vallen anders een calorieëntekort creëeren door minder te eten?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als je minder calorieën eet dan het lichaam verbrand val je inderdaad wel af maar op die manier denken is niet zo effectief. Door deze manier van denken zijn velen mensen op deze planeet geobsedeerd door calorieën.

Als je doel gewichtsverlies is dan is het van groot belang dat je suikers/ koolhydraten uit je dieet haalt. Zorg dat je je energie uit vetten haalt. Het is tevens belangrijk om genoeg groente te eten en bij elke maaltijd een stuk vis/vlees. Afhankelijk van je doel kun je maaltijden toevoegen of wegnemen.
Als je doel is om enorm veel massa te kweken omdat je bijvoorbeeld met zware gewichten traint dan ja, dan zal ik zeer zeker aanraden om elke dag een aantal extra maaltijden toe te voegen.

Als je doel is om af te vallen en je fietst bijv 30 kilometer dan zou ik zeer zeker niet aanraden om meer te gaan eten dan normaal. Gewoon 2 a 3 maaltijden per dag als er maar genoeg proteine in zit en geen ongezonde dingen.

Het Samsung horloge mag dan wel de functie hebben en het is natuurlijk leuk om bij te houden hoeveel je 'gemiddeld verbrand' maar erg effectief is het niet. De enige manier om erachter te komen hoeveel calorieën je lichaam exact nodig heeft en verbrand is om uren lang in een ziekenhuis aan allerlei machines te liggen om dat te meten. Dus om het niet te lang te maken het is leuk dat je dat hebt gestudeerd maar in de praktijk werkt het toch net even anders.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Jantine9
Apprentice
Opties
Ik snap je punt maar wat je zegt is een beetje kort door de bocht. Koolhydraten uit je dieet halen is een manier om af te vallen, maar dit werkt alleen als je niet ter compensatie extra vet en eiwitten gaat eten.

Als je genoeg energie wilt behouden en op gewicht wilt blijven is het wel belangrijk om voldoende te eten. Dat betekent als je veel beweegt en veel sport, je simpelweg meer moet eten om aan je energiebehoefte te komen. Waarom denk je dat mensen die veel duursport doen vaak borden pasta weg eten? Dat is om de glycogeenvoorraad in hun spieren aan te vullen. Anders raken ze binnen no time uitgeput en gaan je sportprestaties achteruit.

Er zijn genoeg apps die wél bijhouden of je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, wanneer je je workouts, stappen, beweging, voeding etc invoert. Samsung health heeft een functie om voeding in te vullen dus ht zou alleen maar logisch zijn als er rekening wordt gehouden met je beweging. Er wordt weergegeven hoeveel kcal je ongeveer verbrandt met je workouts dus dat zou gewoon opgeteld moeten worden bij je dagdoel. Het is een beetje onnozel dat een samsung galaxy watch ACTIVE, gemaakt voor sporters, deze simpele functie niet heeft.
0 Likes
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties
De functie is er uit gehaald omdat elk lichaam anders is en je dit nooit goed aan kan geven. Het is een beetje kort door de bocht om te denken dat je op een apparaatje kunt zien hoeveel calorieën je nodig hebt. Alles is een schatting en een gemiddelde.

Als je het zo goed weet omdat je iets in de richting van voeding hebt gestudeerd lijkt het mij voor jou niet nodig om dit op een apparaat te zien.

Daarbij geef je al aan dat er andere apps zijn die dit voor jou beter kunnen. Lijkt mij dat de oplossing voor jou al bekend is.

Daarbij zijn calorieën niet perse belangrijk bij het sporten😅
Jantine9
Apprentice
Opties
Hey, bedankt voor je reactie! Elk lichaam is anders en functioneert anders, maar op basis van je gewicht etc kan er wel een indicatie gegeven worden.

Als dat de reden is dat deze functie niet bestaat dan is het toch heel vreemd dat mijn samsung health me wel vertelt hoeveel ik verbrand heb met mijn wandeling etc? Ik weet dat het niet super nauwkeurig is maar het geeft in ieder geval een indicatie.

Wielrenners hebben ook een calculator waarmee ze op basis van hun gewicht, lengte etc kunnen zien hoeveel ze ongeveer moeten eten om aan voldoende energie te komen. Is het nou 100 of 2000? Dat is een heel verschil. Kijk geen enkele app vertelt me of ik 120 of 140 heb verbrand maar je komt toch dichter in de buurt dan 0.
0 Likes
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Nogmaals; de functie zit er niet op omdat je er niets mee kan. Mensen gaan dit blind volgen omdat het er maar op staat en dit soort dingen kan je gewoon niet goed aangeven. 

Als je je zo aan jou denkwijze vast wil houden koop dan zo'n wielrencalculator en hou op met deze wel niet discussie over hoe het wel of niet werkt. Blijkbaar weet je zo goed hoeveel je nodig hebt en heb je daar dus geen apparaat voor nodig.

Het is een forum voor apparaten en niet voor diëtiek. 

Jantine9
Apprentice
Opties
Even gekopieerd van de website:

"Maak kennis met de nieuwe
generatie Galaxy Watch Active.
Alle sporthorloges houden gegevens bij. Maar de Watch Active is een klasse apart –
het is een sporthorloge
dat je actief advies geeft,
zodat je iedereen een stap voor blijft.

In combinatie met de Samsung Health-app werkt de Galaxy Watch Active als je persoonlijke gezondheidscoach. In een oogopslag zie je al je gezondheidsgegevens in één overzicht en heb je toegang tot tientallen tools waarmee je niet alleen je fysieke gesteldheid monitort, maar ook je welzijn."

Nou fantastische gadget hoor :') blijkbaar moet je voor een watch met degelijke functies toch bij apple aankloppen 👍 top!
0 Likes
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties
Zie hier niets betreffende calorieën staan🙀

Discussie lijkt mij meer dan afgesloten aangezien je met dit soort nutteloze antwoorden komt.

Succes ermee!