op 29-12-2017 12:46 AM
Ik kocht zo'n 3 weken geleden dit toestel, maar mijn beginnend enthousiasme erover is al behoorlijk afgekoeld...
Voor alle duidelijkheid: ik wou vooral een toestel dat ik kon gebruiken om te zwemmen en die mijn slaap meet.
1) het aantal lengtes dat ik volgens mijn GFP (gear fit 2 pro) heb gezwommen, is volledig onbetrouwbaar. Ondanks het feit dat ik de juiste lengte ingeef van het zwembad, gebeurt het wel vaker dat die de gezwommen afstand x2 of x4 doet (via de app 'Speedo'). Anderzijds gebeurt het ook dat die weigert om nog lengtes/afstanden, die ik wel degelijk zwom, toe te voegen aan mijn totaal. Als ik de ingebouwde app om te zwemmen van de GFP zelf gebruik, wordt er zo goed als geen enkele lengte geregistreerd. Totaal waardeloos dus...
2) slapen: ik heb de gewoonte om voor het slapengaan mijn GFP op te laden. Als ik dan ga slapen, dan doe ik die aan. De laatste 2 nachten, echter, registreert die de eerste 2u (ongeveer) niet als slaap, maar wel als inactief. Ik slaap nochtans wel degelijk!
Ik ben ook behoorlijk ontgoocheld dat Samsung blijkbaar de app 'Sleep' niet meer ondersteunt... Nochtans staat die bij de aanbevolen apps in de Samsung Health apps. Blijkbaar kan deze nog wel verbonden worden met enkele toestellen van Samsung, maar niet meer met de GFP. Bij de app 'Sleep' staat vermeld dat Samsung, ondanks de vele contacten die de makers van 'Sleep' hebben proberen te leggen met Samsung, geen enkele interesse meer vertoont in hun app 'Sleep' en dat Samsung nu ook de moeite niet meer doet om hun mails te beantwoorden.
3) als ik dan toch bezig ben: trappen tellen is echt waardeloos... Als ik zo'n 8 verdiepingen omhoog stijg, dan registreert die zo'n 1 of soms eens 2 verdiepingen.
Ook het gegeven dat het scherm zou oplichten als je je pols naar boven brengt (ik heb dit ook zo ingesteld): dit werkt zeer zelden.
4) Komen er nog andere apps ter beschikking voor de GFP? Ik zie dat er maar heel weinig Apps voor zijn... Wijzerplaten kan je a volonté aankopen, maar apps zijn zeer zeldzaam.
Ik had me de GFP toch echt wat beter verondersteld... 🙁
Iemand die me advies kan geven over wat ik hiermee kan aanvangen? Alvast bedankt daarvoor!
op 02-01-2018 11:12 AM
Hi @SofieVDV,
zo te lezen ervaar je inderdaad een aantal issues met je Gear. Heb je al geprobeerd om hem te resetten?
op 06-01-2018 03:11 PM
Dag Bruce,
Bedankt voor je antwoord. Ik heb nu inderdaad een herstel naar de fabriekswaarden doorgevoerd. Ik hou je op de hoogte van het resultaat. Ik ben vooral benieuwd wat het resultaat ervan is op het zwemmen, want beide ingebouwde apps voor het zwemmen zijn totaal onbetrouwbaar.
op 10-01-2018 02:52 PM
op 16-02-2018 02:48 AM
Hoi Bruce,
Bij verder uitproberen, herstellen naar de fabrieksinstellingen ed. veranderde er niks aan het feit dat die echt niet betrouwbaar leek. Uiteindelijk heb ik dan maar beslist om het toestel te verkopen en een Fitbit Ionic aan te schaffen. De verkoop is nog niet doorgegaan intussen.
Waar ik de Samsung had aangekocht (Mediamarkt) gaf men aan dat Samsung die nooit meer terug zou nemen, aangezien we ondertussen zo'n 10 dagen à 2 weken na de aankoop waren. Toch wel zpijtig voor mij, vond ik, want tegen dat je echt door hebt dat het toestel niet goed werkt, vooral tijdens diverse sportactiviteiten ed. én je beseft dat het niet is omdat ik iets fout doe met het toestel, ben je toch al snel 2 weken verder. Ik kan bv. niet elke dag gaan zwemmen om een nieuwe instelling te proberen.
Ik besef dat dit voor jullie geen fijn nieuws is, maar de Fitbit Ionic is veel betrouwbaarder dan de Samsung Gear fit2 pro die ik had! Slaap wordt vrij goed geregistreerd. Bij het zwemmen ervaar ik geen problemen meer over het meten van het aantal lengtes ed. En zo kan ik nog even doorgaan. Ik heb die Fitbit nu ongeveer 3 weken en ik blijf er zeer tevreden over.
Voor mij is dit sowieso het einde van het Samsung verhaal wat betreft sportwatches.
Nietemin wil ik je zeker bedanken, Bruce, voor de hulp die je me aanbood! 😉
op 17-02-2018 10:24 AM
Hoi @SofieVDV,
bedankt voor jouw eerlijke 'review', ik kan me voorstellen dat als hij niet aan je wensen voldoet je hem simpelweg terugbrengt. Das je goed recht! 😉
Fijn dat je in ieder geval een goede vervanger hebt gevonden.
op 02-11-2018 09:45 PM
Ook bij mij registreert de Speedo On app een veel te lange afstand. Volgens de App heb ik 3 km gezwommen in 50 minuten rustig (!) zwemmen. Zou bijna denken dat ik mijn roeping heb gemist als dat echt waar was geweest 😉
Alle gekheid op een stokkie; wordt er wel aan gewerkt om dit probleem op te lossen? Ik zit nog in de 30 dagen niet-goed-geld-terug periode en ben verder best tevreden maar als het apparaat zo onbetrouwbaar is met zwemmen, dan is dit voor mij niet het geschikte apparaat.
Bovendien wil de Speedo On app op mijn horloge niet synchroniseren met de Samsung health app. Dus kan alleen mijn trainingsresultaten op mijn horloge bekijken 😞
Is dit probleem bekend? Hoe kan dit opgelost worden? (zeg aub niet een reset, want uit alle berichten die ik op het forum heb gelezen, lost dat geen enkel probleem op en ben je wel al je data kwijt en als toetje moet je ook nog alles opnieuw installeren en koppelen en werkt dat dan regelmatig niet)
op 05-11-2018 11:01 AM
Start je de training handmatig? Zo niet, kun je dat eens proberen om te testen of het dan beter gaat?