Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung galaxy watch stress metingen werken niet goed

(Onderwerp aangemaakt op: 04-08-2020 11:13 PM)
2740 Weergaven
Femke2
Journeyman
Opties

Hi

Ik heb een Samsung Galaxy Watch active 2. IK heb ingesteld; measure stress levels continously (dus niet manually). Maar vaak zie ik dat de laatste meting bv 8 of 10 minuten geleden was. Hoe komt dit? En hoe kan ik dit oplossen? Bij de store hebben ze reeds nieuwe software geïnstalleerd maar zonder resultaat. 

0 Likes
5 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Femke,

Dat is best stressvol, zo'n niet goed werkende stressmeter 😞

Kun je eens proberen om de sensor schoon te maken met bijvoorbeeld een licht vochtig keukenpapiertje, en ook de pols waar je je horloge draagt? Meestal gaat het daarna wel weer goed.

Let er ook op dat het horloge niet te losjes zit. Hij moet natuurlijk niet alles afknellen of oncomfortabel zitten, maar hij moet wel goed op de huid aansluiten om te kunnen meten.

kevin-sig
0 Likes
Femke2
Journeyman
Opties

Haha wat een humor zo op de vroege ochtend :-). Ik heb de sensor nu schoongemaakt en mijn pols ook. Ga ik het even een dagje weer aankijken. 

De hartslag meet hij trouwens wel goed en continu. Is dat niet dezelfde sensor? 

Femke2
Journeyman
Opties

Helaas, helaas.. Geen resultaat. .wellicht heb je nog een idee @KevinW ?

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Sorry voor mijn late reactie!

Vaag, dat is inderdaad dezelfde sensor. De stressmeting is simpel gezegd hoe stabiel je hartslag is. Het is wel iets ingewikkelder dan hoe ik het nu uitleg, maar dat is de belangrijkste factor: hoe meer variatie tussen de hartslagen, hoe hoger de fysieke stress.

Op de momenten dat hij het niet doet, ben je dan vlak daarvoor actief geweest? Bij het detecteren van activiteiten, zoals lopen, hoort de stressmeting even te stoppen. Fysieke activiteit hoort namelijk niet stressvol te zijn, maar wel variatie in je hartslag aan te brengen.

Anders zijn mijn ideeën voor nu eigenlijk een beetje op, maar misschien dat iemand anders iets kan bedenken?

kevin-sig
Femke2
Journeyman
Opties

Hi Kevin

Dank voor je hulp! Ik ga binnenkort eens vragen of iemand anders hem een dagje draagt. Wie weet ligt het aan mijn pols.. 🙂

0 Likes