Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Reparatiekosten display Galaxy Watch Active 2 / 44mm

(Onderwerp aangemaakt op: 11-02-2020 01:41 PM)
5964 Weergaven
Rene49
Journeyman
Opties

Voor het eerst sinds jaren heb ik een horloge dat ik werkelijk dag en nacht draag. Uiterst tevreden dus met mijn Watch Active 2 / 44mm. Het enige wat echt niet kan is het silicone bandje. Dat heb ik dan ook meteen vervangen met een uitstekend alternatief dat ik in AliExpress gevonden heb 🙂

Helaas is door een ongeval het glas van mijn horloge gebarsten. Het display werkt nog normaal. Een uiterst vriendelijke medewerkster van de klantenservice (Marcia) kon helaas nergens in het systeem vinden wat een reparatie zou gaan kosten. De dichtstbijzijnde Samsung shop is 75 km van mijn woonplaats. Om nu te beslissen of ik het horloge laat repareren of direct op een aanbod voor "trouwe klanten" in ga en een nieuwe bestel in de Samsung webshop, moet ik naar Utrecht. Of weet iemand in de community wat een reparatie gaat kosten?

0 Likes
22 Antwoorden
ImaneL
Helping Hand
Opties

Hey @Rene49 Welkom op de Community! Tof dat je een topic start! De reparatiekosten voor het scherm zijn ongeveer €99,00,- .

---------
Signature-S21-2
0 Likes
Rene49
Journeyman
Opties

Waarom dit mijn allerlaatste Samsung product was: Men weigert mijn horloge in de Samsung shop in Utrecht aan te nemen voor reparatie omdat ik hem in Hongkong (tax free) gekocht heb en adviseert het naar Bel Simpel te brengen voor reparatie. Moet ik dan toch maar overstappen op Apple?

Okk bij Bel Simpel wil men het horloge niet aannemen omdat het daar niet gekocht is.

0 Likes
ImaneL
Helping Hand
Opties

@Rene49 Ik begrijp je, maar we kunnen in Europese servicepunten geen buitenlandse toestellen repareren. Dit, simpelweg doordat de middelen/onderdelen van elkaar verschillen. 

---------
Signature-S21-2
0 Likes
Rene49
Journeyman
Opties

@ImaneL. Nu voel ik me door jullie dubbel en dwars in de maling genomen. Meen je serieus, dat een bedrijf als Samsung zo inefficiënt werkt, dat ze voor de verschillende regios verschillende displays maken? Met welke reden zou men dat doen? Ik kan er geen enkele bedenken maar msschien kun je het me hier uitleggen. Wat betreft de software wordt er tussen Hongkong en Nederland in ieder geval geen verschil gemaakt. Die is blijkbaar wel wereldwijd hetzelfde.

Wat me verder nog tegen de borst stuit en en ik zelfs kwalijk vind, is het feit dat ik, na mijn bezoek aan de shop in Utrecht en waar reparatie geweigerd werd na ingave van het serienummer, van de klantenservice het advies kreeg het horloge via de website ter reparatie aan te bieden, hetgeen ik dan ook gedaan heb. Hierbij moest ik het serienummer aangeven. Dat werd geaccepteerd! Het horloge werd opgehaald en nu, 1 dag later, krijg ik de mededeling dat het niet gerepareerd kan worden omdat het horloge buiten de EER gekocht is. Ik kan kiezen tussen Euro 36,30 betalen voor retourzending of afstand doen. Waarom laat men mij het horloge toch opsturen en jaagt me daarna op extra kosten.

Een dergelijke handelswijze kan ik als consument niet accepteren. Het laatste woord is hierover van mijn kant dan ook nog niet gesproken.

0 Likes
Kay878
Apprentice
Opties

100 euro voor een nieuw glasplaatje... 

Ik heb mn watch net 3 dagen en door onbekende oorzaak (wat ik nog het meest frustrerende vind) zit er een barst in.. 

Samsung doet er niks mee! 

Ik ben zeer content met mijn samsung producten maar deze service is schandalig.. 

Ohjah retourneren, omruilen of repareren zijn niet mogelijk via internet.. #oeps er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw.. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Kay878,

Hoe is de barst precies gekomen in het glasplaatje?

rsz-846676
0 Likes
Kay878
Apprentice
Opties

Hoi, 

Dat is dus de grote vraag, ik weet dat ik me niet gestoten heb maar hij zit er wel degelijk in naast de rand tussen het glasplaatje en de omlijsting. (ik bedenk me trouwens net dat ik gewoon een watch active heb en niet de active 2)

0 Likes
Rene49
Journeyman
Opties

Hallo Kay878

Bij mij is het glas door een ongeluk gebroken. Overigens ben ook ik over het algemeen wel tevreden met mijn Samsung apparaten en telefoon. Als ze tenminste niet gerepareerd hoeven te worden want dan word je óf hopeloos in de steek gelaten óf keihard gen...d. Daarom stap ik nu ook geleidelijk over op andere merken. Laptop en desktop heb ik al vervangen door Apple. 

Ik weet niet of de breuk bij jou door het midden loopt maar als dat niet het geval is, kun je het behoorlijk goed afdekken met Galaxy Watch Active Case. Daarmee zie je de breuk nauwelijks meer. Je vindt ze voor nog geen Euro 2,50 op Aliexpress.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kun je er eens een foto van sturen?

rsz-846676
0 Likes