op 29-04-2018 04:49 PM
Hoi. Ik had een Samsung S7 met een Gear S3 en dat werkte goed. Ik heb nu een nieuwe Nokia 8. Ik krijg de 2 niet gekoppeld. Op de Gear blijft staan "Contr. telefoon voltooi installatie" en op de telefoon staat het zwarte gear scherm met "Bezig met koppelen" en de button "Annuleer". Alle 3 de software apps die nodig zijn gedownload en geinstalleerd. Wat doe ik nu fout of werkt de Gear gewoon niet met de Nokia 8 samen?
op 30-04-2018 05:42 PM
Hee @Rodigan! Ik hoor wel vaker dat Nokia telefoons moeilijk te combineren zijn met de Samsung Smartwatches, maar het is niet onmogelijk! Als het goed is kan je, terwijl de Gear "Contr. telefoon voltooi installatie" weergeeft, op je telefoon naar Bluetooth en in dat menu de Gear selecteren. Als je hierna teruggaat naar de app maakt hij het proces af. Werkt dit?
op 01-05-2018 07:40 PM
Hallo JoeriS,
Ik heb de Gear S3 al wel gekoppeld maar heb nu het probleem dat wanneer ik uit de buurt van mijn telefoon ga, en dus de BT verbinding dan niet meer aanwezig is, er geen automatische koppeling is wanneer ik weer terug ben in de buurt van mijn telefoon. Ik moet dan altijd weer op de telefoon de bluetooth verbinding maken. De Gear S3 blijft dan op stand alone staan.
op 02-05-2018 02:58 PM
op 04-05-2018 07:07 AM
Ja hoor.
op 04-05-2018 01:44 PM
op 07-05-2018 07:20 AM
Ben nog niet in de gelegenheid geweest om iemand anders te vinden die dit wil / kan testen op zijn smartphone. Wat ik inmiddels al wél weet is dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem. Ik zag in een engelstalig samsung forum veel klachten over dit fenomeen. Dit schijnt na een bepaalde patch ineens veelvuldig voor te komen. En dat gebeurt dan ook in combinatie met Samsung telefoons. Ik heb inmiddels ook een bijkomend probleem. Ik kan de Gear niet meer verder opladen dan zo'n 85 %. Ook een probleem dat vaker voorkomt heb ik gelezen.
op 07-05-2018 06:01 PM
Ik heb wat research en navraag gedaan wat het oplaadprobleem betreft, als opladen terwijl hij uitstaat, resetten en/of opnieuw starten en daarna terug aan de lader niet helpen is de tip toch om 'm bij een servicepunt langs te brengen of gebruik te maken van onze ophaal/reparatiedienst: http://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/ophaalservice/
Wat het verbinden via Bluetooth betreft, heb je je Gear S3 al eens ge-reset?
op 26-06-2018 10:20 AM
Ik heb exact dezelfde ervaring als Rodigan schetst tussen mijn Samsung Gear S3 Frontier en Nokia 7 Plus.
Eerst heb ik het koppelproces zoals JoeriS omschrijft moeten volgen. Dat lukte. Daarna verbinden de twee apparaten niet meer automatisch met elkaar. Beide apparaten al gereset, niks helpt. Heb ook al bluetooth auto connect appjes gedownload, maar dat helpt ook niet.
Er is wel een interessante nuance erbij te vermelden. In het bluetooth menu van de Nokia en op de gear S3 is geen verbinding zichtbaar, echter als je je telefoon op vliegtuigstand zet of je zet Bluetooth uit, dan trillen beide apparaten kort om aan te geven dat de verbinding verbroken is.
Dus er is verbinding, maar dat is niet zichtbaar en, belangrijker, er worden geen berichten en notificaties weergegeven op de Gear S3.
Iemand dezelfde ervaring? Of wellicht een workaround/oplossing?
op 26-06-2018 10:49 AM