Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Gewandelde route vastleggen en terugkijken

(Onderwerp aangemaakt op: 21-04-2020 09:05 PM)
20441 Weergaven
HugoHoofwijk
Journeyman
Opties

Hallo,

ik ben nieuw en mijn Samsung Galxy watch Active 2 heb ik nog niet helemaal doorgrondt.

Met name het registreren van een gewandelde of gefietste route wil niet lukken. Mijn telefoon is via bluetooth verbonden met mijn smartphone. Ik heb Here WeGo en Navigatie Pro van Google op zowel mijn smartphone als mijn watch geïnstalleerd. Wie kan mij helpen om de gewandelde (gefietste) routes terug te kunnen zien op mijn watch en/of mijn smartphone. Oh ja, de GPS en locatie staat aan.

M.vr.gr. Hugo

0 Likes

3 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ron27
Apprentice
Opties

De route vastleggen met de Health app is niet handig. Download MapmyRun op zowel de telefoon als de watch. De gelopen routes worden door de watch geregistreerd ( je hoeft dus geen telefoon mee te nemen ) en later gesynchroniseerd naar de watch 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Ron27
Apprentice
Opties
Ik blijf het vreemd vinden dat Health structureel meer afstand afgelegd aangeeft dan andere trackers. Ik loop regelmatig exact dezelfde route. Heb het aan Samsung gevraagd maar die wisten geen antwoord hierop.
Voorbeeld : op de Health watch 2.9 kilometer en op 3 andere Apps 2.7 kilometer. Scheelt best veel

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties
0 Likes
16 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Hugo,

Gefeliciteerd met je nieuwe horloge!

Ik raad je aan een wandeling of fietstocht te starten via Samsung Health op het horloge. Dan houdt hij allerlei gegevens bij, waaronder je route, en die kun je vervolgens terugzien in Samsung Health op het horloge en op je telefoon.

kevin-sig
0 Likes
Oplossing
Ron27
Apprentice
Opties

De route vastleggen met de Health app is niet handig. Download MapmyRun op zowel de telefoon als de watch. De gelopen routes worden door de watch geregistreerd ( je hoeft dus geen telefoon mee te nemen ) en later gesynchroniseerd naar de watch 

0 Likes
Ron27
Apprentice
Opties

De gemeten afstand van de eigen Galaxy Health app op het horloge wijkt af van de werkelijke afstand ( met 3 verschillende trackerApps gemeenten en Health geeft bijna 10 % meer afstand aan dan de andere 3 trackers ) zou je niet verwachten gezien de prijs van het horloge . 

health app geeft ook geen kaartje met gelopen route en dat doet MapmyRun wel 

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Via Samsung Health hoef je je telefoon ook niet per se mee te nemen en krijg je wel een kaartje. Er zijn natuurlijk allerlei apps en iedereen kan een eigen voorkeur hebben. De Health app is voorgeïnstalleerd, dus dat leek me een prima startpunt, maar dat er vele apps zijn die dit ook kunnen is een prima toevoeging. Dank, @Ron27!

kevin-sig
0 Likes
Oplossing
Ron27
Apprentice
Opties
Ik blijf het vreemd vinden dat Health structureel meer afstand afgelegd aangeeft dan andere trackers. Ik loop regelmatig exact dezelfde route. Heb het aan Samsung gevraagd maar die wisten geen antwoord hierop.
Voorbeeld : op de Health watch 2.9 kilometer en op 3 andere Apps 2.7 kilometer. Scheelt best veel
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Heb je het horloge al eens gereset?

rsz-846676
0 Likes
HugoHoofwijk
Journeyman
Opties
Ja, geen verschil. Maar ik heb de oplossing gevonden in een ander item. Ik heb voor alle ter zake doende apps de locatie aangezet. En nu werkt het als ik handmatig een training start.
0 Likes
HugoHoofwijk
Journeyman
Opties
Gedaan, maar tevens voor die app de locatie aangezet. Hoe simpel kan het zijn.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Fijn dat het nu wel werkt 😉

rsz-846676
0 Likes